دوشنبه 16 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

20 دموکرات سنا به رهبری سناتور کریس مورفی در نامه‌ای به بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کردند که انتظار می‌رود تصویب سنا برای برخی از عناصر توافق دفاعی بین ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی مورد نیاز باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سردار سرلشکر صفوی گفت: ایران با عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای می تواند این سازمان را از مسیر ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بریکس و کریدورهای ترانزیتی جنوب به شمال و شرق به غرب متصل کند.

وب‌گاه فرارو

حسین شریعتمداری می‌گوید اگر آن‌گونه که شواهد یاد شده نشان می‌دهند تیم الاتحاد به علت وجود سردیس شهید سلیمانی بازی را ترک کرده باشد، نه فقط لیاقت تکرار بازی را ندارد بلکه باید برای همیشه از حضور در ایران و بازی با تیم‌های ایرانی در هر کجای دنیا محروم شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در طول تاریخ معاصر، ایران و ترکیه در حوزه آسیای مرکزی (میانه) رقبای سنتی بوده و هستند. با این همه جنگ قره باغ و هم صدایی آنکارا و باکو در کنار مولفه های دیگری چون انفعال مسکو به واسطه جنگ اوکراین به ترکیه جسارت داده تا نفوذ و قدرت تهران در آسیای میانه را به چالش بکشد. در طول تاریخ معاصر، ایران و ترکیه در حوزه آسیای مرکزی (میانه) رقبای سنتی بوده و هستند. با این همه جنگ قره باغ و هم صدایی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسین شریعتمداری نوشت: این پرسش دوستانه از وزیر محترم امور خارجه کشورمان در میان است که با وجود شواهد مورد اشاره، چرا در مذاکره با وزیر خارجه عربستان به «‌تکرار بازی لغو شده، در زمانی دیگر»! اشاره کرده‌اند؟!

وب‌گاه مشرق نیوز

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار وزیر امور خارجه، از سیاست خارجی دولت سیزدهم تمجید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، با مهم ارزیابی کردن عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های که در نتیجه دیپلماسی موفق دولت سیزدهم رقم خورد گفت: جمهوری اسلامی ایران با عضویت دائم در سازمان همکاری شانگ‌های می‌تواند این سازمان را از مسیر ایران به اتحادیه اقتصادی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرلشکر صفوی گفت: ایران با عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند این سازمان را به کریدور‌های ترانزیتی متصل کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار وزیر امور خارجه، از سیاست خارجی دولت سیزدهم تمجید کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان بشدت به الاتحاد عربستان و وزیر امور خارجه حمله کرده است. حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان بشدت به الاتحاد عربستان و وزیر امور خارجه حمله کرده است. حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: اکنون این پرسش دوستانه از وزیر محترم امور خارجه کشورمان در میان است که با وجود شواهد مورد اشاره، چرا در مذاکره با وزیر خارجه عربستان به «‌تکرار بازی لغو شده، در زمانی دیگر»!...

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه آرمان ملی در گزارشی به احتمال ائتلاف بین لاریجانی و روحانی پرداخته و نوشته است؛ به‌نظر می‌رسد اگر آیت‌ا... هاشمی در قید حیات بود، همراهی لاریجانی و روحانی با او می‌توانست سبب تصمیمات خوبی شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حسین شریعتمداری در یادداشتی با اشاره به لغو بازی الاتحاد - سپاهان، وزیر خارجه را مورد انتثاد قرار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تمدید تحریم های تسلیحاتی افزود: ما همچنان ابزار لازم برای هدف قرار دادن گسترش تسلیحات نظامی از سوی ایران مانند موشک و پهپاد را در اختیار داریم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیران خارجه آلمان و ایتالیا از توافق چهارشنبه شب برای اصلاح سیاست‌های اتحادیه اروپا در مورد مهاجرت و پناهندگی استقبال کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ترکیه در حالی که علناً از حمله 24 ساعته آذربایجان به منطقه قره‌باغ حمایت می‌کند، منافع بلندمدت این کشور و دولت رجب طیب اردوغان ممکن است رویکرد سازنده‌تری را در قبال ارمنستان ایجاد کند.