دوشنبه 16 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کشورمان با وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

افول آمریکا مدت‌هاست که آغاز شده و حالا دوستان و دشمنان این کشور که روزی خود را مهد دموکراسی می‌دانست و مدعی آقایی دنیا بود، به این موضوع اذعان دارند که آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی دولت در جمع دانشجویان عضویت ایران در بریکس و شانگهای را بخشی از فعالیت های دیپلماتیک دولت سیزدهم دانست و گفت: دولت سیزدهم همزمان با حل مشکلات داخلی توانست گره‌های دیپلماسی را نیز باز کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت: امروز نباید بگذاریم منافع فردی، قومی و حتی ملی، مانع منافع کلان وحدت شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و همچنین وزارت امور خارجه ایران، دو زندانی ایرانی آزاد شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در سفری غیر رسمی به منظور حمایت از اوکراین به پایتخت این کشور سفر کردند.

خبرگزاری دانشجو

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) به حذف بند کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین در طرح بودجه موقت کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت واکنش نشان داد. پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «آمریکا هم همچنان درگیر جنگ اوکراین باقی خواهد ماند. این هم (حذف کمک‌ها به اوکراین) یک پدیده موقتی است و واشنگتن مستقیماً به دخات در این درگیری ادامه می‌دهد». به نوشته...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا از تصمیم «لحظه آخری» دولت و قانونگذران آمریکا درباره تصویب بودجه موقف غافلگیر شد؛ بودجه‌ای که هیچ ردیف مالی برای کمک به کی‌یف در آن گنجانده نشده است. وی همچنین افزود که «ما از این تصمیم دولت آمریکا متأسف شدیم... امیدواریم که این موضوع را بیشتر بررسی کنند و...

خبرگزاری دانشجو

مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: موضوع مهاجرت اتباع بیگانه به کشور سال‌ها است که مطرح شده و ملت نجیب ایران، مهمان نوازی خود را به اثبات رسانده‌اند که شعار هم نیست. ما این تجربه را در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوری نیز شاهد بودیم که کشورمان برای این ملت‌ها مقصد بود و سنگ تمام نیز گذاشت. وی گفت: استفاده از کلمه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید تصویب بودجه موقت دولت آمریکا که ردیف کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین در آن حذف شده، کشورهای اروپایی را غافلگیر کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: در بین زنان رؤسای جمهور تاریخ ایران بدون شک نام عاتقه صدیقی، همسر محمدعلی رجایی را می‌توان به‌عنوان سیاسی‌ترین همسر رئیس‌جمهور دانست که در مقاطعی از تاریخ جمهوری اسلامی پست سیاسی هم داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک رام قطار کانتینری شامل 31 واگن که از منطقه «فرماچیوفو» روسیه (منطقه چلیابینسک) به مقصد عربستان وارد سرخس شده بود، پس از طی مسیر یک‌هزار و 610 کیلومتری در شبکه ریلی ایران طی سه روز و نیم از سرخس به بندرعباس رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کنعانی گفت: هرگونه مذاکره مستقیم با آمریکا را تکذیب می‌کنیم و هیچ برنامه‌ای برای مذاکره مستقیم با واشنگتن نداریم.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طرح سلطان عمان نه یک توافق و طرح جدید، بلکه ابتکارعمل‌هایی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به منظور بازگشت همه طرف‌ها به چارچوب برجام است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اصلاحات جاه طلبانه محمدبن سلمان در عربستان تحلیل‌های زیادی را به همراه داشته است.