پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حادثه تروریستی دیشب شیراز دومین حادثه ای است که در کمتر از یکسال در یکی از مراکز مهم مذهبی ما اتفاق افتاد و این نشان دهنده این است که دشمن جریانات اعتقادی ملت ایران را هدف قرار داده است و می خواهد احساسات مردم مسلمان را جریجه دار کند.

وب‌گاه عصر ایران

سازمان ملل و اتحادیه اروپا حمله تروریستی روز گذشته در حرم شاهچراغ را محکوم کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: اتحادیه اروپا قویا حمله روز یکشنبه به تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را محکوم می‌کند. این نمونه دیگری از مورد هدف قرارگیری شهروندان بی‌گناه توسط تروریست‌ها است.

وب‌گاه فرارو

حتی اگر 6 میلیارد دلار اخیر که در قالب توافق ایران و آمریکا آزاد شده، به صورت نقد در اختیار ایران قرار می‌گرفت، تنها می‌توانست بخش کوچکی از نیاز‌های کشور به سرمایه گذاری در حوزه‌های مولد را پوشش دهد. کافی است توجه داشته باشیم که بر اساس برخی ارزیابی ها، صنعت نفت و گاز کشورمان به بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایطی که عربستان در اقدامی بی‌سابقه یکی از دیپلمات خود را به عنوان سفیر غیرمقیم امور فلسطین انتخاب و به تشکیلات معرفی کرده، رسانه‌های اسرائیلی از چنین کنشی به عنوان گامی از سوی ریاض برای عملی کردن فرایند عادی سازی یاد کردند، ناظران با استناد به شروط پادشاهی و چالش های تل آویو چنین توافقی را حداقل در کوتاه مدت غیر ممکن می دانند.

وب‌گاه خبر آنلاین

هوشیاری نیروهای امنتی بود که باعث شد فرد تروریست نتواند از لایه دوم عبور کند و در همانجا وی را دستگیر کردند، حتی می توانستند وی را در همان ابتدا با تیر بزنند تا اینکه وی را دستگیر کنند ولی اینکار را نکردند تا با دستگیری وی به یک سری سرنخ های جدیدی برسند

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر جدید تایلند در تهران امروز در آغاز ماموریت خود ضمن دیدار با امیرعبداللهیان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عمویی گفت: این هفته هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی میدانی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) به شیراز اعزام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رویکردهای کلی لایحه بودجه 1403 گفت: اصلاح رابطه مالی دولت با صندوق توسعه ملی؛ درج منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها در سقف بودجه عمومی از جمله رویکردها لایحه بودجه سال آینده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از اعزام هیاتی به شیراز برای بررسی میدانی جنایت تروریستی شب گذشته در حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد.

خبرگزاری مهر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرار شد در روزهای آتی هیئتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی میدانی حمله تروریستی به شاهچراغ به شیراز اعزام شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: مقرر شد در هفته جاری هیاتی برای بررسی میدانی موضوع، به شیراز اعزام شود و پس از گفتگو با مقامات امنیتی محلی، گزارشی از این حادثه برای مجلس تروریستی تهیه کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حیات قریشی گفت: روابط پاکستان و ایران مبتنی بر قرابت تاریخی است و به دلیل تعهد رهبران دو کشور روابط رو به گسترش است.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از اعزام هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تروریستی شاهچراغ، به شیراز خبر داد.

خبرگزاری میزان

یک نماینده مجلس ضمن بیان پیگیری حادثه تروریستی شب گذشته در حرم شاهچراغ (ع) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حادثه تروریستی شب گذشته نشان داد دشمنان از دشمنی خود نسبت به ملت ایران نمی‌کاهند.