پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) یک حرکت کور تروریستی بود که در هر جای عالم ممکن است این اتفاق بیافتد و امتیازی برای دشمن محسوب نمی‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سید محمد حسینی گفت: جهاد فقط منحصر به جنگ نظامی و سخت نیست بلکه در مقابل جنگ نرم و رسانه‌ای نیز معنا دارد.

وب‌گاه فرارو

نماینده سابق مجلس گفت: «من کمپ‌های مهاجرین افغانستانی داخل ایران را دیده‌ام این‌ها می‌گفتند ما وقتی وارد ایران می‌شویم بعد از 24 ساعت جای خواب ما مشخص است و بعد از 48 ساعت شغل ما مشخص است، لذا انگار یک سیستمی وجود دارد، پشت این مهاجرت‌ها یک سامانی وجود دارد که بلافاصله برای مهاجرین جای خواب و شغل مشخص است.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ماه‌هاست گفت‌وگوها و مذاکرات و تبادل پیام‌های غیرمستقیم با طرف آمریکایی را روی میز داریم. ما هیچگاه دنبال یک توافق موقت یا توافق کم در مقابل کم نبوده‌ایم و نخواهیم بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان گفت: همواره اعلام کرده ایم که هرگز از مسیر دیپلماسی فاصله نگرفته ایم ما در دو مسیر خنثی سازی تحریم‌ها و تداوم دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها تلاش کرده ایم.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان با همسر و فرزند سید محسن موسوی، کاردار ربوده شده جمهوری اسلامی ایران در لبنان در سال 1361 دیدار کرد.

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آزادسازی منابع بلوکه شده ایران قطعاً برای ما گشایش‌های اقتصادی به دنبال خواهد داشت و این منابع به چرخه اقتصادی کشور وارد می‌شود.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه ای، ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ، خواستار برخورد قاطع با آمران و عاملان این حادثه شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از بررسی حمله تروریستی روز گذشته به حرم شاهچراغ شیراز در کمیسیون متبوعش خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از بررسی حمله تروریستی روز گذشته به حرم شاهچراغ شیراز در کمیسیون متبوعش خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

در این میان ایران به‌عنوان کشور مقصد همیشه سهم زیادی از مهاجران افغانستانی را دارد، این‌که چه تعداد از این مهاجران در ایران زندگی می‌کنند به‌طور دقیق معلوم نیست، چراکه بخش زیادی از آن‌ها بدون اظهارنامه در ایران هستند، اما در آخرین سرشماری رسمی انجام شده در سال 1395 حضور بیش از 1.5 میلیون افغانستانی در ایران ثبت شده است.