پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی طرح دیپلماسی اقتصادی با حضور دستگاه‌های مربوط در این کمیسیون خبر داد.

خبرگزاری مهر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کلیات و ماده یک طرح دیپلماسی اقتصادی در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر کشورمان در ابوظبی با وزیر دارایی امارات دیدار و رایزنی کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون کشاورزی مصوب شده است. در این لایحه پروژه های انتقال آب از شمول ارزیابی محیط زیستی خارج شده اند بنابر این با حذف تصویب در مراجع ذی ربط نظیر سازمان حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و...؛ اجرای پروژه های انتقال آب منوط به دریافت تاییده های فنی و تصویب در شورای عالی آب شده است. بنابر همین گزارش اکثر پروژه های انتقال آب که با نام...

وب‌گاه عصر ایران

این دغدغه هم اکنون در کشور ما وجود دارد که بیش از 1.5 میلیون از کسانی که سابقه فعالیت نظامی در افغانستان داشته‌اند پس از روی کار آمدن مجدد طالبان به ایران آمده‌اند. قصد ندارم تردیدی نسبت به حضور افغان ها مطرح کنم اما با دید حاکمیتی، مسوولین کشور باید رصدی نسبت به این موضوع داشته باشند.

خبرگزاری مهر

رئیس اتاق ایران و چین گفت: سیاست‌های مربوط به تثبیت نرخ ارز، می تواند فشار تورمی در جامعه را مهار کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حوزه سیاست خارجی به رغم اهمیت اساسی که در تامین منافع ملی دارد، در 6 برنامه توسعه جایگاه درخوری نداشته است. نتایج آسیب‌شناسی موثر این وضعیت در برنامه‌های پیشین و اقدام برای رفع نقایص، می‌تواند خود را هفتمین برنامه توسعه نشان دهد.

خبرگزاری دانشجو

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی؛ * وزارت امور خارجه شامگاه پنج شنبه 19 مرداد، با صدور بیانیه‌ای دریافت پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌ی جنوبی و آزادی 5 زندانی ایرانی_آمریکایی را اعلام کرد. مهدی خانعلی زاده، پژوهشگر حوزه‌ی بین الملل، در این باره در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجو گفت: درجریان این توافق، زمینه‌های آزاد شدن بخش عمده‌ای از اموال بلوکه شده‌ی ایران فراهم شده و...

خبرگزاری مهر

تحلیلگر ارشد روابط بین الملل و امور راهبردی گفت: آزادسازی منابع بلوکه شده ایران نشاندهنده عقب نشینی غربی‌هاست.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون رییس‌جمهور در همایش «منتخبان برندهای صنعت»، راس سوم قدرت را تجارت خواند و با اشاره به اینکه امروز بیش از 300 نوع مشتقات سنگین داریم که هر گرم از آن گاهی ده‌ها هزار دلار می‌ارزد، اذعان کرد: کماکان در یک نبرد نابرابر هستیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نوشت، پیش‌بینی‌هایی درباره دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود دارد و احتمالا این دیدار در اواخر پاییز سال جاری و جایی در آمریکا انجام خواهد شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشریات انقلابی این رویداد را یک موفقیت ارزیابی کردند، اما برخی نشریات غربگرا به تشکیک و تردیدافکنی پرداختند. تخطئه و تشکیک برخی از محافل غربگرا در توافق در حالی است که آن‌ها قبل از این ماه‌ها خواستار مذاکره و توافق با آمریکا شده بودند، اما گویا کلاس کارشان توافقی جز مشابه برجام را که ایران امتیازات هنگفت و غیر قابل بازگشت بدهد و وعده هیچ و پوچ بخرد...

وب‌گاه عصر ایران

پیش‌ازاین هم اخباری منتشر شده بود که ایران ملزم شده تا میلیاردها تومان بابت خسارت ناشی از گروهی از افراد افراطی و تندرو در ابتدای دهه 90 خورشیدی به سفارت انگلستان به‌ویژه خسارات وارده به آثار هنری موجود در سفارت انگلستان پرداخت کند. هرچند هنوز درباره پرداخت خسارات به خاطر شعار نویسی در سفارت انگلستان و حمله به سفارت عربستان اخبار تأییدی منتشر نشده است.