جمعه 4 آبان 1403

سیل

سیل

وب‌گاه فرارو

وقت برای نجات تهران تنگ است. آنطور که مطالعات زلزله‌شناسی نشان می‌دهد هر 150 سال یک‌بار در تهران زلزله بالای شش‌ونیم ریشتر می‌آید و حالا 120 سال از آخرین زلزله دوره‌ای تهران می‌گذرد؛ در فاصله‌ای 30 ساله تا زلزله شدید بعدی.

وب‌گاه فرارو

افزایش زایمان سزارین در ایران نسبت به سال‌های گذشته از سوی برخی کارشناسان به عنوان یکی از دلایل کاهش موالید یاد شده است و «آمار سزارین در ایران 2 برابر میانگین جهانی» است.

وب‌گاه فرارو

دقایقی قبل قطار حومه‌ای هشتگرد - تهران دچار آتش‌سوزی شد، اما به مسافران آسیبی نرسیده است.

وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در 13 استان کشور از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر خبر داد.

وب‌گاه فرارو

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد با بیان اینکه فاز مطالعاتی پروژه «پاکسازی، استحکام‌بخشی و مرمت جداره بیرونی آرامگاه کوروش» رو به اتمام است، از آغاز فاز اجرایی آن طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: «تکمیل این پروژه با تخمین بودجه ده میلیارد تومانی دو سال به طول خواهد انجامید و فاز نخست با کار روی نقاط حساس آرامگاه که خطر فرسایش دارند، طی سه تا چهار ماه انجام می‌شود.»

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه فرارو

رئیس اورژانس تهران گفت: در یک هفته گذشته 64 هزار و 380 تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شده است که متأسفانه از این تعداد 5 هزار و 36 تماس مزاحم با این مرکز بوده است.

وب‌گاه فرارو

موج بارشی جدید در برخی استان‌ها پیش بینی شده است.

وب‌گاه فرارو

دکتر سعید کریمی در نشست خبری «هفته ملی جمعیت» که صبح شنبه، 22 اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: درمان ناباروری جزو مهم‌ترین وجوه قانون جوانی جمعیت به حساب می‌آید. سیاست‌های کشور به نحوی بود که در حوزه کنترل جمعیت گام برداریم، اما سیاست‌ها تغییر کرده است و در حال حاضر در مسیر جوانی جمعیت گام برداشته‌ایم.

وب‌گاه فرارو

تاکنون 11 مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در استان شناسایی شده‌اند. رودان، میناب، بندرعباس، قشم و جاسک از جمله مناطقی هستند که این بیماری در آن‌ها دیده شده است.

وب‌گاه فرارو

آمار‌ها و شرایط فعلی نشان می‌دهد که باید بیمارستان‌های بیشتری در کشور ساخته شود. جمعیت، بیماری‌ها و اپیدمی‌ها در کشور زیاد شده است، بنابراین با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

وب‌گاه فرارو

6 محموله روغن خوراکی به‌وزن 91هزار تن در سال 1400 توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر شهید رجایی می‌شود و تنها 4 محموله مجوز ترخیص دریافت می‌کند، در مورد 2 محموله توقیف‌شده نیز ادعا شده امکان مرجوع محموله و معاوضه آن با محموله جدید روغن فراهم شده است.

وب‌گاه فرارو

سه جوان دانشجو خوابگاه علوم پزشکی تهران در سناریوی خونینی در خیابان کارگر شمالی به جان افتادند.

وب‌گاه فرارو

همان‌قدر که زنده کردن خاطرات تلخ دوران کرونا و بیم و امید‌ها و شایعات و... ممکن است کار ناجوری باشد، بزرگ‌نمایی اخبار مربوط به سویه‌های تازه کرونا و بالا رفتن آمار ابتلا در این کشور و آن سرزمین، کار پسندیده‌ای نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک در سال 1402 تعداد 15 هزار و 658 فقره تسهیلات افزون بر هشت‌هزار و 187 میلیارد ریال در بخش های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب‌دیده پرداخته است.