یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

شانس در خانه بیت کوین را زد / چشم بازار رمزارز روشن شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
شانس در خانه بیت کوین را زد / چشم بازار رمزارز روشن شد

صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن (GPIF)، که بزرگترین صندوق بازنشستگی جهان است، در حال جمع‌آوری اطلاعات به منظور سرمایه‌گذاری در بیت کوین و تنوع بخشی به دارایی‌های خود است.

به گفته این صندوق، این تصمیم به دلیل تغییرات در جامعه، اقتصاد و فناوری اتخاذ شده است.

به نقل از صندوق GPIF که در حال حاضر 1.4 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد، این صندوق به دنبال جمع‌آوری داده در رابطه با سرمایه‌گذاری در بیت کوین و فلزات گرانبهایی مثل طلاست که در حال حاضر پورتفولیوی آنها وجود ندارد و آن را «غیرنقد» تلقی می‌کنند.

بر اساس بیانیه صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن این صندوق در پاسخ به «تغییرات عمده در اقتصاد و جامعه و پیشرفت سریع فناوری» به دنبال راه‌اندازی یک برنامه تحقیقاتی پنج ساله برای کشف روش‌های نوآورانه تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری با تاکید بر دوام و مدیریت ریسک است.

در حال حاضر، صندوق بازنشستگی دولتی ژاپن در اوراق قرضه و سهام این کشور، اوراق قرضه و سهام سایر کشورها، سهام خصوصی، املاک و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق همچنین خاطرنشان کرد جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با بیت کوین به معنی سرمایه‌گذاری قطعی آنها در بزرگترین ارز دیجیتال جهان نیست و هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد.

در حالی که GPIF تازه قصد دارد جمع‌آوری اطلاعات در مورد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را آغاز کند، برخی از صندوق‌های بازنشستگی جهانی در سال‌های گذشته این ارز دیجیتال را به پورتفولیوی خود اضافه کرده‌اند. به عنوان مثال، در نوامبر سال گذشته، صندوق خدمات بازنشستگی ملی کره جنوبی از خرید بیش از 280 هزار سهام صرافی آمریکایی کوین بیس خبر داد.

اصلاح قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته گارد نزولی به خود گرفته و به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته گذشته کاهش یافته است. حالا با قرمز شدن بازار، این سوال ذهن همه را درگیر کرده که اصلاح قیمت بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

پس از رکوردشکنی‌های مداوم بیت کوین در هفته‌های اخیر، این ارز دیجیتال یکی پس از دیگری در حال آزمایش سطوح حمایتی خود است و هنوز کف مطمئنی را پیدا نکرده است.

برخی معتقدند جلسه فردای کمیته بازار آزاد فدرال در مورد نرخ بهره، می‌تواند تا حد زیادی فشار را بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کاهش دهد. برخی دیگر، معتقدند اصلاح حداقل تا هاوینگ ادامه خواهد داشت. در این مطلب نظر تحلیلگران در رابطه با هدف اصلاح قیمت بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

قیمت بیت کوین به قدری کاهش می‌یابد که شما را متقاعد کند بازار صعودی به پایان رسیده است. پس از آن روند صعودی از سر گرفته خواهد شد.

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، رکت کپیتال معتقد است در حال حاضر بیت کوین به منطقه خطر وارد شده که از لحاظ تاریخی همواره قبل از هاوینگ قیمت را به طور چشمگیری کاهش داده است.