شنبه 29 اردیبهشت 1403

شبکه روسیه الیوم از دستگیری یک جاسوس در سوریه خبر داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شبکه روسیه الیوم از دستگیری یک جاسوس در سوریه خبر داد

تهران - ایرنا - شبکه خبری «روسیه الیوم» از دستگیری یک جاسوس در شهر «تدمر» توسط دستگاه امنیتی سوریه خبر داد.

رسانه‌های سوریه روز چهارشنبه به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه الیوم گزارش دادند که دستگاه امنیتی این کشور جاسوسی را که به گرفتن عکس از مراکز مهم ارتش و نیروهای همپیمان دمشق و ارسال برای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه اقدام می‌کرد را دستگیر کردند.

شبکه روسیه الیوم امروز با پخش یک کلیپ ویدئویی از دستگیری این جاسوس که " محمد حسین سعود " نام دارد، افزود: وی یکی از کارگران نظافتچی شهر تدمر است که به استخدام یکی از سرویس‌های بیگانه درآمده و در رصد اطلاعاتی بیگانگان از نیروهای ارتش سوریه نقش‌آفرینی کرده است.

روسیه الیوم، دستگیری این جاسوس را برای دستگاه امنیتی سوریه ارزشمند ارزیابی کرد و ادامه داد: سعود به طور غیرمستقیم در جنایات بیشماری از جمله قتل شهروندان و نظامیان سوری توسط گروه تروریستی «داعش» در صحرای مرکزی سوریه نقش داشته است.

در تصویر پخش شده از شبکه روسیه الیوم، این جاسوس گفته که از داعش فرار کرده و سپس به گروه " علی القاسمی " که اقدام به غارت و تقسیم اموال شهروندان و بادیه‌نشین‌های سوریه می‌کند، پیوسته است.

این شبکه تلویزیونی عرب زبان روسیه با اشاره به اینکه حسین سعود در حین عکاسی از تاسیسات مهم شهر تدمر در مرکز سوریه دستگیر شده، افزود: این فرد از طریق واسطه آموزش دیده و در قبال ارسال اطلاعات از پایگاههای ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن از طریق اینترنت مبلغ 400 دلار آمریکا دریافت می‌کرده است.

در این ارتباط تاکنون خبری از سوی مقامات سوریه منتشر نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*