دوشنبه 16 مهر 1403

شرایط جوی باعث تاخیر پرواز بجنورد - تهران و بالعکس شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شرایط جوی باعث تاخیر پرواز بجنورد - تهران و بالعکس شد

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شرایط جوی موجب تاخیر پرواز شرکت هواپیمایی آسمان که قرار بود صبح امروز (پنجشنبه) انجام شود، شده است.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت خروج هواپیمایی آسمان از فرودگاه تهران ساعت 9 و 45 دقیقه و ساعت ورود به فرودگاه بجنورد هم 11 بود اما برای اینکه شرایط آب و هوایی در آسمان مرکز استان مساعد شود ورود به فرودگاه این شهر به 13 و 45 دقیقه و خروج از آن نیز به 14 و 15 دقیقه تغییر یافته است.

وی افزود: پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران - بجنورد روز سه‌شنبه هفته جاری به علت وجود مه و شرایط نامناسب آب و هوایی در بجنورد، از آسمان مرکز استان خراسان شمالی به تهران بازگشت.

ماهان و شرکت های آسمان و ایران ایر در اسفند 98 و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود را لغو کرده بودند اما در فصول پاییز و زمستان نیز بخش زیادی از برنامه های پروازی این فرودگاه به علت شرایط نامناسب آب و هوایی لغو می شود.

فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی در هفته میزبان هشت برنامه پروازی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آسمان است.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

هم اکنون وضعیت جوی بجنورد ابری همراه با مه رقیق در برخی محورهای کوهستانی استان است.

*س_برچسب‌ها_س*