پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شرایط کرمانشاه در کنترل ویروس کرونا مثبت شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شرایط کرمانشاه در کنترل ویروس کرونا مثبت شده است

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه باتاکید بر ادامه جدیت در رعایت ممنوعیت و پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد که شرایط استان در کنترل مثبت شده و شهرستان‌ها تغییر وضعیت داده‌اند.

«حسین خوش اقبال» روز چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران شهرستان های غرب استان اظهار داشت: گزارش هایی که فرمانداران در غرب استان ارایه کردند نسبت به سایر شهرستان‌ها مثبت بوده است.

رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا در استان با بیان اینکه کرونا هنوز وجود دارد و پیگیری ها همچنان باید ادامه داشته باشد، افزود: باید مراقب موج جدید کرونا بود وضعیت استان در بیماری کرونا اگرچه بهتر شده اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی تصریح کرد: آخرین وضعیت تغییر رنگ در شهرستان‌ها بزودی اعلام خواهد شد و شرایط کاری ادارات و بازاریان براساس آن تعیین خواهد شد برهمین اساس احتمالا در حوزه فرمانداری های غرب استان فعالیت ها با توجه به تغییر رنگ های صورت گرفته از سرگرفته شود.

خوش اقبال در ادامه ضمن تاکید بر استمرار اقناع سازی و اطلاع رسانی در بحث پیشگیری و رعایت پروتکل ها اظهار داشت: اگرچه اخبار و اطلاعات در کل کشور روند مثبت را نشان می‌دهد اما همچنان توقع می‌رود که جدیت ها ادامه پیدا کند هر چند که به مشکلات فرمانداران واقف هستیم و شرایط را درک می کنیم.

پیش از سخنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه فرمانداران شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین گزارشی از روند اجرای طرح ممنوعیت های 2 هفته ای را ارایه کردند.

فوتی‌های کرونا در کرمانشاه باز هم 2 رقمی شد

رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد فوتی‌های کرونا باز هم 2 رقمی شد، گفت: 10 نفر در شبانه روز گذشته براثر ابتلای قطعی به کووید 19 جان باختند و شمار فوتی‌های استان به هزار و 277 نفر رسید.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: در 24 ساعت گذشته هفت نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های هرسین، سنقروکلیایی و روانسر نیز هر کدام یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 44 مورد بیمار مثبت بستری و 87 بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: 115 بیمار جدید با علایم بیماری کووید 19 در این مدت بستری و 155 نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی در پایان گفت: هم اکنون 664 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*