پنج‌شنبه 12 مهر 1403

شریعتمداری: امام (ره) طلایه‌دار اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شریعتمداری: امام (ره) طلایه‌دار اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل بود

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره)، با بصیرت و اندیشه بیکران خود، طلایه دار اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، «محمدشریعتمداری» در پیام خود افزوده است: نیمه خرداد، سالروز بزرگداشت قیامی مردمی علیه جور و بیداد زمانه و سرآغاز نهضتی عظیم برای مقابله با استبدادی بود که فروپاشی رژیم پهلوی و پایان بخشیدن به سلطه قدرت های مزدور را در کشور رقم زد.

وی افزود: مردم مومن و انقلابی در 15 خرداد، یکپارچه و منسجم، لبیک گویان به فرمان رهبری آزاده و خردمند، به میدان آمدند و قیامی را به پا کردند که نقطه عطف انقلاب اسلامی در سال های بعد شد.

براساس این پیام، پیروزی انقلاب اسلامی که رهبری آن را بر عهده امام (ره) بود در میان انقلاب های آزادیخواه و عدالتخواه جهان، بی نظیر و شاخص بود و تا امروز در تاریخ، هیچ جنبش و انقلابی را نمی توان یافت که تا این حد تاثیرگذار و مردمی باشد.

شریعتمداری اضافه کرد: حضرت امام (ره)، افکار خفته جهان اسلام را بیدار ساخت و حکومت اسلامی را برای نخستین بار به جهانیان معرفی کرد.

وی در ادامه پیام آورده است: ایشان، پرچمدار در هم پیچیدن بساط ظلم و ستم و برپایی عدالت بود و رهبری خردمندانه و روشنگرانه‌اش، برای همیشه در دلهای عاشقان اسلام و نظام جمهوری اسلامی زنده و جاویدان خواهد ماند و از آنجا که اندیشه و مکتب امام (ره)، بر پایه مردمسالاری دینی، عدالت اجتماعی، بیداری اسلامی و حمایت از مستضعفین استوار شده است، در سراسر جهان، علاقمندان و طرفداران بسیاری دارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: رهنمودها، توصیه ها و آموزه‌های دینی و هدایتگر امام (ره) از مرزهای ایران زمین فراتر رفته و دلهای مشتاقان زیادی را تسخیر کرده است.

وی، سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را به تمامی آزادیخواهان و مسلمانان جهان به ویژه ملت شریف ایران تسلیت گفته و ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد، و تجدید بیعت با آرمان های امام (ره)، اعتلای نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی را تحت فرامین و منویات رهبر فرزانه انقلاب از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*