یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

شنبه جوی آرام در کشور پیش بینی می شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شنبه جوی آرام در کشور پیش بینی می شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته جوی شاهد بارش در غرب هستیم و از روز شنبه جوی آرام در کشور فراهم می شود.

صادق ضیائیان گفت: فردا پنجشنبه (24 فروردین) علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب کشور و شمال خلیج فارس به تدریج در شمال شرق و شرق کشور همین وضعیت را خواهیم داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (25 فروردین) از شدت فعالیت این سامانه کاسته شده ولی همچنان در شمال غرب و غرب سواحل شمالی و شمال شرق بارش رخ خواهد داد.

او می‌گوید: روز شنبه بارشی در کشور پیش‌بینی نمی‌شود. یکشنبه (27 فروردین) در استان‌های گیلان و مازندران بارش خواهیم داشت. روزهای چهارشنبه تا جمعه در اغلب مناطق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در نقاط مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما خواهیم داشت. در سایر مناطق کشور تا روز شنبه روند کاهش دما رخ خواهد داد و چهارشنبه تا جمعه نیز شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

او اظهار کرد: آسمان تهران فردا (24 فروردین) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 21 و روز جمعه (25 فروردین) نیمه ابری و به‌تدریج صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی