یک‌شنبه 15 مهر 1403

شهباز شریف در همبستگی با غزه پیام صادر کرد / هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
شهباز شریف در همبستگی با غزه پیام صادر کرد / هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

اقتصادنیوز: نخست وزیر پاکستان در پیامی به مناسبت یکسالگی عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با محکومیت سکوت قدرت‌های جهانی در قبال جنایات اسرائیل، تاکید کرد: ما هرگز رژیم اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت و به حمایت از آزادی فلسطین ادامه خواهیم داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد شهباز شریف در آستانه هفتم اکتبر اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه در 15 مهر 1402 (7 اکتبر 2023) گفت: خوی تروریستی اسرائیل از هفتم اکتبر سال گذشته آغاز نشده بلکه اقدامات تروریستی این رژیم بیش از 7 دهه بر مردم فلسطین تحمیل شده و تنها در یکسال گذشته بیش از 41 هزار نفر زن، مرد و کودک در نوار غزه به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: ما همچنان با محکومیت اقدامات تروریستی اسرائیل سکوت قدرت‌های جهانی در قبال این جنایات را نیز محکوم می کنیم و از جامعه بین‌المللی می خواهیم که تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان و منطقه را متوقف کند در غیر این صورت صلح و امنیت جهان به شدت در خطر قرار می‌گیرد.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر تعهد قوی دولت و مردم این کشور در حمایت از مردم فلسطین و آزادی بیت المقدس از چنگ اشغالگران افزود: ما در پاکستان با پیروی از اندیشه‌های محمدعلی جناح (قائداعظم) بنیانگذار فقید خود هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت زیرا اساس این رژیم بر پایه کشتار، ظلم، سرکوب، غصب و اشغال نامشروع است.

وی گفت: پاکستان همزمان با تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی از مردم فلسطین به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه می دهد و همچنین دانشجویان پزشکی فلسطین را برای ادامه تحصیل خود در دانشکده‌های پاکستان پذیرش خواهد کرد.

شهباز شریف تاکید کرد: پاکستان بر مطالبه خود مبنی بر تشکیل یک کشور آزاد و مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید دارد و تا آخرین نفس از این خواسته ملت فلسطین حمایت خواهد کرد.

وی گفت: مردم پاکستان فردا دوشنبه را به عنوان روز همبستگی با مردم غزه گرامی خواهند داشت و پیام ما به جامعه بین‌المللی این است که جلوی نسل کشی فلسطینیان را بگیرد.

خبر مرتبط کامالا هریس مدعی حمایت کشورش از آتش‌بس غزه شد

اقتصادنیوز: «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی گفت که کشورش همچنان به تلاش خود برای برقراری آتش بس در نوار غزه ادامه می‌دهد.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز یکشنبه در جدیدترین آمار خود از شهادت 41 هزار و 870 شهروند فلسطینی در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه خبر داد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
شهباز شریف در همبستگی با غزه پیام صادر کرد / هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم 2