شنبه 14 مهر 1403

شهردار: توسعه و عمران فردیس در فضای بدون چالش رقم می خورد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهردار: توسعه و عمران فردیس در فضای بدون چالش رقم می خورد

کرج - ایرنا - شهردار فردیس با تاکید بر اینکه در راه خدمت به شهروندان فردیس تن به خواسته های ناصواب نداده و نخواهم داد گفت: توسعه و عمران فردیس در فضای آرام و با همدلی و بدون چالش رقم می خورد.

محمدخسروزاده شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تمام تلاش من و همکارانم در شهرداری این است که با همه توان برای شهر فردیس کار انجام دهیم، اظهار داشت: سه سال از مدیریت شهری فردیس با چالش های مختلف روبرو بوده و این چالش ها به درست و غلط پشت سر گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه از انتخاب تا انتصاب من به عنوان شهردار فردیس اتفاقات آبان ماه سال گذشته رخ داد، گفت: متاسفانه در این وقایع شهرداری فردیس و فرهنگسرای گلستان در آتش سوخت و در شروع کار شهرداری سوخته را با کوله باری از معضلات و مشکلات تحویل گرفتم.

خسروزاده گفت: با شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه های ستاد ملی کرونا با محدود کردن فعالیت پرسنل شهرداری و حضور یک سومی پرسنل و نیروهای خدماتی، عدم فعالیت کارخانه های آلاینده های زیست محیطی، تولید آسفالت و اجرای پروژه های عمرانی و دیگر موضوعات روبرو شدیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه متمم بودجه شهرداری فردیس 27 اسفند ماه سال 98 تحویل شهرداری فردیس شد، افزود: سه روز قبل از پایان سال متمم بودجه تحویل شهرداری فردیس شد و با وجود ویروس کرونا تنها کاری که انجام شد 22 میلیارد تومان دیون پیمانکاران از سال 96 و 97 پرداخت شد.

شهردار فردیس با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این مدت گفت: با همکاری فرماندهی انتظامی استان، پلیس راهور و دیگر دستگاههای اجرایی، نظارتی و انتظامی پایش تصویری شهر فردیس انجام شد و بزودی 15 دوربین پلاک خوان و نظارتی در سطح شهر فردیس افتتاح خواهد شد.

شهردار فردیس گفت: لایحه بودجه سال 99 قبل از پایان سال 98 به شورای اسلامی شهر فردیس تحویل داده شد اما متاسفانه بودجه در سال 99 به تصویب رسید و به شهرداری ابلاغ نشد و در نهایت در 31 فروردین ماه امسال بودجه 433 میلیارد تومانی شهرداری فردیس ابلاغ شد.

وی افزود: بیش از65 درصد از بودجه عمرانی فردیس ظرف مدت یک ماه تامین اعتبار شد و در حدود 50 میلیارد تومان از پروژه های عمرانی تامین اعتبار شده که در مراحل سیر آگهی برای مناقصه است.

وی با بیان اینکه در سال 99 بعداز مدت زمان اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا اجازه داده شد که عملیات عمرانی و آسفالت ریزی انجام شود، افزود: امسال بیش از هشت هزار تن آسفالت، 80 کیلومتر خط کشی ترافیکی و چهارهزار نقطه لکه گیری در سطح شهر فردیس اجرا شد.

وی انجام پروژه های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز برای شهر فردیس را از برنامه های این شهرداری برشمرد و گفت: اما برای انجام کارها معضلات و چالش هایی مشاهده می شود؛ برای مبارزه با ویروس کرونا همکاران بنده شبانه روز در شهرداری فردیس گندزدایی و ضدعفونی شهر فردیس را انجام دادند چرا اینگونه اقدامات نادیده گرفته می شود.

شهردار فردیس تصریح کرد که راه اندازی سازمان حمل و نقل شهری، ساختمان جدید شهرداری فردیس، ساختمان جدید شورای اسلامی شهر فردیس و اجرای طرح شهردار شب از دیگر اقدماتی بود که در فردیس انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال 92 فردیس به شهرستان ارتقا یافت اظهار داشت: طی این سال های گذشته شهرداری کرج برای فردیس قدمی آنچنان مثبت بر نداشته است.

شهردار فردیس گفت: اکنون میادین تره بار را از شهرداری کرج تحویل گرفته ایم، فقط در حوزه املاک اقدمات مانده است که در حوزه حمل و نقل هشت بند تفاهم نامه با شهرداری کرج منعقد شد و پارکینگ طبقاتی فلکه چهارم فردیس نیز به انجام رسیده است.

خسروزاده افزود: 25 پروژه عمرانی تا پایان اولین دوره شورای اسلامی شهر فردیس با اعتبار 77 میلیارد تومان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با وزارت دفاع در حال انعقاد هستیم که لایحه آن به شورای اسلامی شهر فردیس ارسال شده است، گفت: در صورت مصوب شدن لایحه از سوی شورا می توان در قالب ماده 19 تا سقف 150 میلیارد تومان اقدامات عمرانی برای شهر فردیس با همکاری وزارت دفاع داشته باشیم.

شهردار فردیس با اشاره به اینکه فردیس گورستان ندارد، افزود: شهر فردیس به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد نمی تواند گورستان داشته باشد اما به دنبال این هستیم تا در شهرهای مجاور و در نزدیکی فردیس سهمی از یک گورستان داشته باشیم.

وی افزود: در ضلع شمالی پل شهدای ارتش واقع در فلکه پنجم فردیس نیز املاکی وجود دارد که برای کاربری پایانه مسافربری ترمینال های شهری و برون شهری در نظر گرفته شده است.

شهر فردیس با 500 هزار نفر جمعیت در سال 92 به شهرستان ارتقا یافت و در سال 96 از کرج منفک شد.

*س_برچسب‌ها_س*