دوشنبه 16 مهر 1403

شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی در انتخابات شوراها لیست می دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی در انتخابات شوراها لیست می دهد

بجنورد - ایرنا - رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی گفت: که این شورا پس از تایید نهایی صلاحیت ها، فهرست نامزدهای مورد نظرش را برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای بزرگ استان اعلام می کند.

حجت الاسلام ابوالفضل اخوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس فرآیند مصوب نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با نظر اعضای استانی و شهرستانی شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب، انتخاب و به مردم معرفی می شوند. وی اضافه کرد: کمیته های فرعی شورای وحدت نیروهای انقلاب استان در تمام بخش ها و شهرستان های این استان تشکیل شد تا بتوانند نیروهای توانمند که گرایش سیاسی نیز به این تشکل داشته باشند را شناسایی کنند.

حجت الاسلام اخوان با بیان این که در این شورا از تمامی جریان های انقلابی استان برای داشتن شورایی متعادل و نزدیک شدن به وحدت واقعی در انتخابات 1400 دعوت می کند تصریح کرد: این شورا با بهره گیری از تمام ظرفیت ها، از کاندیدای ریییس جمهوری مورد نظر نیروهای انقلابی در سطح ملی به عمل بیاورد. شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان شمالی تنها گروهی سیاسی است که تاکنون کار تشکیلاتی خود را در این استان با تشکیل هیات اجرایی برای انتخابات 1400 شروع کرده است. نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان خراسان شمالی طبق برنامه زمانبندی وزارت کشور هشتم اردیبهشت ماه از سوی هیات نظارت به فرمانداری ها اعلام می شود و فرمانداری ها نیز نتایج بررسی صلاحیت ها را به داوطلبان اعلام خواهند کرد. براساس فرایند انتخاباتی داوطلبانی که به هر دلیل صلاحیت آنها از سوی هیات های نظارت در شهرستان ها به تایید نرسید، چهار روز فرصت دارند تا نسبت به رصد صلاحیت ها به هیات های نظارت استانی اعتراض کنند. برای انتخابات شوراهای اسلامی در 24 شهر استان 701 نفر ثبت نام کردند که 81 نفر شان را بانوان و مابقی آقایان تشکیل می دهد. استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 56 درصد از این جمعیت در 24 شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین 658 هزار و 342 نفر واجد شرایط اخذ رای حدود 377 هزار و 39 نفر در آن انتخابات رای دادند. همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و 299 و روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در 747 روستای بالای 20 خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود 2 هزار و 300 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مرد و 50 نفر زن هستند. انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 28 خردادماه 1400 در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*