سه‌شنبه 17 مهر 1403

شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان زنجان تشکیل شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان زنجان تشکیل شد

ابراهیم قاسمی، رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان زنجان تشکیل و اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه قرآنی از مهمترین اهداف این شورا محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی از هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مناطق شهری و با کمترین تعداد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کووید 19 برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی برگزار می شد، افزود: موسسات قرآنی استان برنامه‌های مختلفی را در سه ماه گذشته در فضای مجازی برگزار کردند. این مسئول خاطرنشان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان زنجان نیز برنامه‌های قرآنی استان به تصویب رسید و قرار است این برنامه‌ها در صورت اختصاص اعتبار لازم اجرایی شود. رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: شورای گسترش فرهنگ قرآنی در استان زنجان تشکیل و اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه قرآنی از مهمترین اهداف این شورا محسوب می‌شود. قاسمی بیان داشت: این شورا به منظور ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده است و مصوبات آن قابل اجرا است که در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های خوبی تدارک دیده می شود. وی با بیان اینکه طرح‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری شده است، افزود: طرح‌ها با تصویب این شورا در استان در حوزه قرآن اجرایی می‌شود. این مسئول خاطرنشان کرد: یک موسسه قرآنی از ابهر و دو موسسه قرآنی از زنجان برنامه‌های مختلفی را در فضای مجازی برگزار کردند. رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: به مناسبت هفته قرآن و عترت نیز ویژه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب اجرایی می‌شود. قاسمی با اشاره به فعالیت 47 موسسه قرآنی در استان زنجان، افزود: امسال نیز درخواست‌های برای راه‌اندازی موسسات قرآنی ارائه شده است که در صورت داشتن شرایط لازم، مجوزهای لازم ارائه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: موسسات قرآنی استان در روستاها نیز برنامه‌ها را برگزار می‌کنند که از دو روز گذشته نامه‌ای مبنی برای آغاز فعالیت‌های قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده است. انتهای پیام /