سه‌شنبه 17 مهر 1403

شیوع کرونا صنف عکاسان و فیلمبرداران گناباد را تهدید می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شیوع کرونا صنف عکاسان و فیلمبرداران گناباد را تهدید می کند

گناباد - ایرنا - رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران گناباد گفت: شیوع ویروس کرونا فعالان این بخش را تهدید می کند و فعالان این صنف را در معرض ورشکستگی قرار داده و با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

مجید نمکی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 15 اسفند سال گذشته که به دنبال شیوع کرونا تالارهای برگزاری مجالس عروسی و آیین و برنامه‌ها بسته شدند بخش اعظم فعالیت عکاسان و فیلمبرداران کاهش یافت و یا متوقف شد و درآمدی نداشتند در حالی که همه ساله اواخر اسفند تا ابتدای اردیبهشت دوران اوج درآمدی آنان بود.

وی ادامه داد: 99 درصد قراردادهای کاری این بخش با مشتریان لغو و تمدید نشده است و عکاسان و فیلمبرداران حتی توان پرداخت اجاره واحدهای صنفی خود را ندارند و وضعیت معیشتی آنان مناسب نیست و نیازمند حمایت بیشتر هستند.

رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران گناباد گفت: بخش زیادی از فعالان این بخش به سمت تغییر شغل پیش رفتند و این مساله صنف عکاسی و فیلم برداری گناباد را تهدید می کند.

نمکی با اشاره به این که صنف فیلمبرداران و عکاسان در لیست دریافت حمایتهای دولت قرار ندارند، از مسوولان ذیربط خواست با پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان این رشته از ورشکستگی و بیکاری آنان جلوگیری کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس سیاستهای دولت تاکنون 13رسته شغلی آسیب دیده کرونا مشمول حمایت قرار گرفتند و با پرداخت مبالغ و تسهیلات 2و 6 میلیون ریالی و همچنین پرداخت تسهیلات از آنان حمایت می شود.

سید جعفر احمدی افزود: صنوف و کارگاههای متاثر از کرونا 120 تا 160 میلیون ریال تسهیلات بابت هر نیروی کار دریافت می‌کنند.

35 واحد صنفی عکاسی و فیلمبرداری در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

به رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر روز پنجشنبه هشتم خرداد 1399، 143 هزار و 849 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 تن در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در کشور به هفت هزار و 627 تن رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*