چهارشنبه 18 مهر 1403

صادرکنندگان استان زنجان مشکلی در برگشت ارز ندارند / مختل کردن روند صادرات با برخی بخشنامه‌ها توسط دولت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صادرکنندگان استان زنجان مشکلی در برگشت ارز ندارند / مختل کردن روند صادرات با برخی بخشنامه‌ها توسط دولت

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه به دلیل بیماری کرونا صادرکنندگان با مشکل صادراتی مواجه شدند گفت: انتظار صادرکنندگان از دولت تسهیل کردن روند صادرات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به موضوع برگشت ارز توسط صادر کنندگان اظهار کرد: در حال حاضر صادر کنندگان مشکلی در برگشت ارز ندارند و این کار جزو وظایف صادرکنندگان است.

وی تصریح کرد: صادرکنندگان مجبور هستند برای ادامه دادن روند صادراتی خود ارزشان را برگردانند و این روند هم طبیعی بوده ولی دولت شرایط را ایجاد و برخی از بخشنامه هایی را صادر کرده که روند صادرات را مختل می‌کند.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه از دولت می‌خواهیم با توجه به شرایطی که بوجود آمده در روند صادراتی تسهیل‌گری اتفاق بیفتد افزود: برگشت مالیات ارزش افزوده صادرکنندگان نیز از دیگر مشکلاتی است که صادرکنندگان به دلیل عدم عودت آن با مشکلاتی مواجه شدند.

وی با تاکید براینکه به علت بیماری کرونا و بسته شدن مسیر ارتباط مرزی خیلی از صادر کنندگان متضرر شدند افزود: دولت هیچ گونه تسهیلات حمایتی برای صادرکنندگان در نظر نگرفته است.

رنگرونا عنوان کرد: اگر صادرات متوقف شود خیلی از تولیدکنندگان با مشکل مواجه می‌شوند و باید روند تسهیل‌گری اتفاق بیفتد و صادرکنندگان نباید دغدغه داخلی داشته باشند تا بتوانند از عهده مشکلاتی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه اتفاق افتاده و هم چنین مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا بوجود آمده برآیند.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در این مدت نیز دچار آسیب جدی شدند افزود: دولت باید یک سری حمایت و توجه ویژه به این شرکت‌ها داشته باشد.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه واردات نیز از کشور ترکیه به صورت ترانزیتی انجام می‌شود افزود: حجم واردات بسیار کاهش یافته و به صورت جرئی از ترکیه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از واردات و صادرات از طریق دریایی انجام می‌شود که در این بخش مشکلی وجود ندارد و صادرات هم در این بخش روند عادی را طی می‌کند.

انتهای پیام /