پنج‌شنبه 3 آبان 1403

صنعت خودرو

صنعت خودرو

وب‌گاه گسترش

به اطلاع منتخبین اولویت سوم پیش‌فروش ویژه متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌رسانیم که برای مادرانی که فرزند دوم و بیشتر آنها پس از تاریخ 24 آبان 1400 متولد شده‌اند، شرایط پیش‌فروش برخی محصولات ایران‌خودرو طبق اطلاعیه‌های سامانه ثبت درخواست خودرو فراهم گردیده است.

وب‌گاه گسترش

این روزها بازار خودرو به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و افزایش نرخ دلار دچار نوسانات شدید شده است. تقریبا بازار خودرو از ابتدای هفته نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشته است. در 72 ساعت گذشته، با وجو تنشهای میان ایران و اسرائیل محصولات سایپا با افزایش قیمت جزئی مواجه بوده‌اند. اما تصمیم‌گیری‌های نادرست و شتاب‌زده مسئولان، همراه با قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو، نه تنها تنش‌های زیادی را به بازار...

وب‌گاه خبر آنلاین

پس از سال‌ها درخشش، نیسان ماکسیما از خط تولید خودروهای نیسان خارج شد. اما چرا خودروساز ژاپنی این مدل محبوب را بازنشسته کرد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کاردار ایران در آلمان به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

وب‌گاه گسترش

مدیرعامل ایران‌خودرو در خصوص استقبال از اولین عرضه محصول جدید این شرکت، یعنی ری‌را، گفت: ری‌را اولین خودرو کراس‌اوور ملی با بیش از 68 درصد ساخت داخل است و واقعاً خودروی باکیفیت و خوبی محسوب می‌شود. تقاضا برای این خودرو بسیار زیاد بوده و بیش از 850 هزار نفر برای آن ثبت‌نام کرده‌اند. باید توجه داشت که تولید یک خودرو از روز اول ورود به خط تولید تا رسیدن به تیراژ بالا قطعاً زمان‌بر است...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نیمسال نخست در حالی با روند نزولی تولید خودرو، نوسان قیمت در بازار و بهبود سرعت واردات به پایان رسید که پیش‌بینی‌ها از روند رو به بهبود تولید و تداوم سرعت ورود خارجی‌ها در نیمسال دوم حکایت دارد. این در شرایطی است که به‌دلیل انتظارات تورمی و نوسان نرخ ارز چشم‌اندازی برای ثبات یا کاهش قیمت‌ها در بازار دیده نمی‌شود.

وب‌گاه گسترش

در شرایط کنونی که کمبود ارز گریبان دولت و کشور را گرفته است واردات خودرو به سختی قابل و قبول و انجام است. عده ای از فعالان بازار خودرو معتقدند که این کار می تواند خودروسازان را به تلاش بیشتر برای بالا بردن سطح کیفیت و رقابتی شدن صنعت خودرو کمک کند. در مقابل، گروهی دیگر از کارشناسان هشدار می‌دهند که ورود خودروهای خارجی، چه صفر و چه کارکرده، نه تنها باعث خروج بیهوده ارز از کشور می شود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خودروسازان چینی کمترین خودروهای برقی را در 18 ماه گذشته به مشتریان خود در سراسر اروپا فروختند و ثبت نام در ماه اگوست نسبت به سال گذشته تقریباً به نصف کاهش یافت.

وب‌گاه گسترش

این روزها بازار خودرو به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و افزایش نرخ دلار دچار نوسانات شدید شده است. در 72 ساعت گذشته، اکثر محصولات داخلی با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. از سوی دیگر، تصمیم‌گیری‌های نادرست و شتاب‌زده مسئولان، همراه با قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو، نه تنها تنش‌های زیادی را به بازار وارد کرده، بلکه خودروسازان بزرگ داخلی را نیز با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عملکرد خودروسازان بزرگ طی 6 ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که ایران‌خودرو و سایپا (و پارس‌خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا) در مجموع 461 هزار و 122 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به 488 هزار و 157 دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، 27 هزار و 35 دستگاه معادل 5.5 درصد کمتر است و 6.4 درصد افت را نشان می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آمار عملکرد خودروسازان بزرگ طی 6 ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که ایران‌خودرو و سایپا (و پارس‌خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا) در مجموع 461 هزار و 122 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به 488 هزار و 157 دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، 27 هزار و 35 دستگاه معادل 5.5 درصد کمتر است و 6.4 درصد افت را نشان می‌دهد.

وب‌گاه گسترش

علیمردان عظیمی گفت: در مورد آخرین طرح فروش ایران‌خودرو که شامل 115 هزار دستگاه خودرو بود، اطمینان داریم که این تعداد تا پایان سال تحویل داده خواهد شد. جالب است که در این طرح، حتی 20 درصد کمتر از تولیدات تا پایان سال را عرضه کرده‌ایم و مطمئن هستیم که این موضوع محقق خواهد شد. تا پایان سال به تعهدات خود عمل کرده و این خودروها را به مشتریان تحویل خواهیم داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: همه تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

وب‌گاه گسترش

مدیر عامل ایران خودرو در نشست خبری خود گفت: کمپانی اران خودرو تمام توان خود را در بحث کیفیت بکار گرفته و هر روز برای این مهم بیشتر از پیش تلاش می کند. براساس گزارش شرکت بازرسی کنترل کیفیت که متعلق به وزارت صمت است و ارتباطی به ایران خودرو ندارد، همه قسمت های محصولات ما بهلحاظ کیفی در سال 1402 موفق شده اند. این موضوع به معنای افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی داخلی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرعامل ایران با بیان اینکه متقاضیان نگران نباشند گفت: تا پایان سال همه خودروهای طرح اخیر را تحویل می‌دهیم به گزارش عرشه آنلاین؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن بیان دلایل عقب ماندگی 5 درصدی این گروه صنعتی از برنامه تولیدات خود طی نیمه نخست امسال در پاسخ به نگرانی‌های موجود در عدم ایفای به موقع 115 هزار تعهد ایجاد شده در طرح فروش اخیر این شرکت تا پایان سال، وعده داد که با توجه...

وب‌گاه الف

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن بیان دلایل عقب ماندگی 5 درصدی این گروه صنعتی از برنامه تولیدات خود طی نیمه نخست امسال در پاسخ به نگرانی‌های موجود در عدم ایفای به موقع 115 هزار تعهد ایجاد شده در طرح فروش اخیر این شرکت تا پایان سال، وعده داد که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته مردم نگران نباشند؛ زیرا همه تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.