جمعه 10 فروردین 1403

صنعت خودرو

صنعت خودرو

وب‌گاه عصر ایران

مجموع زیان انباشته سایپا و ایران خودرو تا پایان سال گذشته از 130 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برپایی 360 نمایشگاه بهاره در سراسر کشور خبر داد و گفت: 30 هزار غرفه در در این نمایشگاه‌ها فعال است.

وب‌گاه گسترش

از سال 1397 به بعد، واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است و بیشتر کالاهای خارجی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عباس ایروانی، مدیر سابق شرکت عظام متهم به رانت‌خواری در صنعت خودروسازی و قاچاق سازمان‌یافته و حرفه ای قطعات خودرو به صورت کلان و عمده است. او اخیرا بازداشت شده است عباس ایروانی، مدیر سابق شرکت عظام متهم به رانت‌خواری در صنعت خودروسازی و قاچاق سازمان‌یافته و حرفه ای قطعات خودرو به صورت کلان و عمده است. او اخیرا بازداشت شده است عباس‌ایروانی دهم اسفند ماه 1335 در تهران، میدان اعدام (محمدیه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: واردات لوازم خانگی از سال 1397 به کشور ممنوع است و عمده کالا‌های خارجی در بازار، قاچاق هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که اگر قرار باشد واردات لوازم خانگی انجام شود، در حوزه‌هایی خواهد بود که تولید داخل وجود ندارد یا در مواردی که تولیدکنندگان داخلی استانداردهای لازم را رعایت نکنند که به عنوان مثال در حوزه رعایت استاندارد، به تولیدکنندگان بخاری هشدار داده شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در بازدید از دستاورد‌های شرکت کرمان موتور با اشاره به حرکت ارزشمند این مجموعه فناور و خودروساز در مسیر توسعه نوآوری عنوان کرد: کرمان موتور یک ویژگی برجسته دارد که برخورداری از نیروی انسانی پرانگیزه و باورمند به اهمیت این حوزه است. این سرمایه انسانی ارزشمند، نقش مهم...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خودروسازی ایران طی یک دهه گذشته در زیان غوطه‌ور شده، با‌این‌حال صنایع تامین‌کننده نهاده‌های تولید در این صنعت، روزگار پر‌سودی را می‌گذرانند، موضوعی که به نظر می‌رسد بیش از هر مساله‌ای با تفاوت سیاست قیمت‌گذاری در این بخش‌ها ارتباط دارد.

وب‌گاه گسترش

شرکت سایپا در تاریخ 16اسفند 1402، شروع به پیش فروش خودروی Sahand S می‌کند. این خودرو به صورت پیش فروشی به بازار عرضه می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم.

وب‌گاه گسترش

آمار نشان می دهد که ایران رکورد مصرف انرژی در جهان را شکسته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: با کاهش 50‌درصدی شدت مصرف انرژی در کشور، سالانه 80‌میلیارد دلار درآمد برای کشور ایجاد خواهد شد. به گزارش «شانا»، حسین آبنیکی با اشاره به اینکه در تولید نفت و گاز امسال رکوردهای تازه‌ای ثبت شد، افزود: اهداف صادراتی نیز تا حد قابل‌توجهی محقق شد و در انتقال و توزیع گاز و فرآورده‌های نفتی نیز عملکرد مناسبی داشتیم. وی تاکید کرد: با وجود همه موفقیت...

وب‌گاه الف

به دنبال موضوعات اخیر پیرامون ادامه تولید پژو پارس، پس از آنکه گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد بر مبنای مجوز کتبی سازمان ملی استاندارد، به ترتیب اولویت جهت واریز وجه فراخوان صورت می‌گیرد؛ این گروه صنعتی در نامه‌ای از رئیس سازمان ملی استاندارد خواستار مجوزی کتبی و شفاف برای تدوام تولید شده که در این رابطه، رئیس سازمان اعلام کرد هنوز نامه‌ای با این مضمون مشاهده نکرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قائم مقام رئیس ستاد نوسازی ناوگان اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: از ابتدای سال آینده با ابلاغ و اجرایی شدن آئین نامه قانون ساماندهی صنعت خودرو، اسقاط خودرو افزایش می‌یابد.

وب‌گاه گسترش

فونیکس NEV به عنوان اولین برند پیشگام در حوزه خودروهای انرژی جدید در ایران که بیشترین سازگاری را با محیط زیست و تحولات زندگی امروزی دارد، در بیست‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که از 13 الی 16 اسفند 1402 در محل مصلای امام خمینی برگزار می‌شود، در شبستان B میزبان علاقه‌مندان است.

وب‌گاه گسترش

تکنولوژی خوردروهای انرژی نو با حضور اساتید دانشگاه، مسئولان حوزه صنعت و فعالان حوزه تکنولوژی و خودرو و همچنین گردهمایی علاقه‌مندان و مشتریان به میزبانی در نشست تکنولوژی فونیکس NEV مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت.