پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

صنعت خودرو

صنعت خودرو

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم در بیشتر روزهای سال قابل مشاهده باشد.

وب‌گاه گسترش

نقش‌آفرینی نفت به‌عنوان منبع درآمد برای کشورهای صادرکننده از اهمیت بسزایی برخوردار است و بررسی میزان وابستگی بودجه کشورها به درآمدهای نفتی می‌تواند دولت‌ها را در سیاست‌گذاری‌های پولی و مالی و برنامه‌های زیربنایی و توسعه‌ای کمک کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس تهران روز گذشته را با کاهش تراز شاخص کل و افت تراز شاخص هم‌وزن و خروج سرمایه حقیقی هزار و 790 میلیارد تومانی از سهام پشت سر گذاشت. افزایش ارزش معاملات خرد در روز شنبه، این معیار را به سطح 5 همتی بازگرداند.

وب‌گاه گسترش

ایمنی جاده‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، همواره یکی از چالش‌های موردتوجه در کشور است، این موضوع به‌ویژه در تعطیلات نوروز به‌واسطه افزایش سفرهای شهری و بین‌شهری بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات بازار سهام امروز 12 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 6 هزار میلیارد تومانی بوده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در هفته دوم فروردین، بازار سهام با خروج 872 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی از سهام مواجه بود و در سومین هفته فروردین ماه، خروج پول حقیقی از بازار سهام تا سطح هزار و 689 میلیارد تومان افزایش داشت. بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته سوم فروردین ماه با افزایش تراز شاخص کل و رشد تراز اندک شاخص هم‌وزن مواجه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ارزش معاملات خرد در کانال 4 همتی قرار داشت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته سوم فروردین ماه با افزایش تراز شاخص کل و رشد تراز اندک شاخص هم‌وزن مواجه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ارزش معاملات خرد در کانال 4 همتی قرار داشت و بار دیگر شاهد خروج جریان پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

وب‌گاه گسترش

در نخستین ماه از سال 1403 به‌واسطه شروع نوسانات نرخ ارز و تشدید نگرانی‌ها در اقتصاد، تولیدکنندگان در صنعت خودرو و قطعه با هزینه‌کرد بیشتر برای تامین مواد اولیه با نرخ بالاتر روبه‌رو هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر صمت اظهار داشت: با تلاش دولت در سال جاری مشکلی برای تأمین ارز نخواهیم داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر انجمن خودروسازان افزایش قیمت کارخانه ای خودرو را تکذیب کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

پی گیری ها حکایت از آن دارد که قیمت های جدید خودرو پیش از عید نوروز محاسبه و به وزارت صمت ارسال شده اما وزارتخانه هنوز نسبت به اعلام قیمت های جدید اقدام نکرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با هشدار نسبت به توسعه بازار خودروهای چینی در کشور گفت: قطعا این اتفاق، بزرگترین آسیب را به صنعت خودرو و قطعه‌سازی داخلی می‌زند؛ چینی‌ها تنها به دنبال بازار خود هستند و چندان دلسوز بازار داخل ما نیستند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با هشدار نسبت به توسعه بازار خودروهای چینی در کشور گفت: قطعا این اتفاق، بزرگترین آسیب را به صنعت خودرو و قطعه‌سازی داخلی می‌زند؛ چینی‌ها تنها به دنبال بازار خود هستند و چندان دلسوز بازار داخل ما نیستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جلسه فردای شورای رقابت که مقرر بود با حضور وزیر صمت برگزار و به موضوع بررسی چالش‌های پیش‌روی صنعت خودرو اختصاص پیدا کند، لغو شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جلسه 651 شورای رقابت که مقرر بود فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و به موضوع بررسی چالش‌های پیش‌روی صنعت خودرو اختصاص پیدا کند، به زمانی دیگر موکول شد.