پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صنعت خودرو

صنعت خودرو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با هشدار نسبت به توسعه بازار خودروهای چینی در کشور گفت: قطعا این اتفاق، بزرگترین آسیب را به صنعت خودرو و قطعه‌سازی داخلی می‌زند؛ چینی‌ها تنها به دنبال بازار خود هستند و چندان دلسوز بازار داخل ما نیستند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با هشدار نسبت به توسعه بازار خودروهای چینی در کشور گفت: قطعا این اتفاق، بزرگترین آسیب را به صنعت خودرو و قطعه‌سازی داخلی می‌زند؛ چینی‌ها تنها به دنبال بازار خود هستند و چندان دلسوز بازار داخل ما نیستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جلسه فردای شورای رقابت که مقرر بود با حضور وزیر صمت برگزار و به موضوع بررسی چالش‌های پیش‌روی صنعت خودرو اختصاص پیدا کند، لغو شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جلسه 651 شورای رقابت که مقرر بود فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و به موضوع بررسی چالش‌های پیش‌روی صنعت خودرو اختصاص پیدا کند، به زمانی دیگر موکول شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان دو شرکت دانش‌بنیان با ایجاد کنسرسیومی موفق به تولید سیستم عامل اختصاصی خودرو شدند و به گفته آنها کاربردی شدن آن امکان هر تغییری را به خودروسازان کشور می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس تهران روز یکشنبه با کاهش تراز شاخص هم‌وزن در کنار رشد شاخص کل و کاهش ارزش معاملات خرد مواجه بود. بازار سهام دیروز شاهد خروج جریان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی بود.

وب‌گاه گسترش

پس از حدود 5 سال ممنوعیت واردات خودرو در نهایت مجلس در خرداد 1401 قانون آن را به دولت ابلاغ کرد. در حال حاضر تقریبا دو سال از آزادسازی واردات خودرو می‌گذرد، اما روند ورود خودرو به کشور، بسیار کُند و لاک‌پشتی پیش رفته و هرگز مطابق با وعده‌وعیدهای مسئولان و حتی نزدیک به آنها هم نبوده است.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس تهران روز گذشته را با کاهش تراز شاخص کل و افت تراز شاخص هم‌وزن و خروج سرمایه حقیقی هزار و 100 میلیارد تومانی از سهام پشت سر گذاشت. افزایش ارزش معاملات خرد در روز شنبه، این معیار را به سطح 6 همتی بازگرداند.

وب‌گاه گسترش

صنعت خودرو در ایران از مشکلات عمیقی رنج می‌برد و برای اصلاح این صنعت علاوه بر اصلاح اساسی ساختار آن، باید ابعاد اثرگذاری مانند قیمت‌گذاری، توسعه فناوری، رقابت‌پذیری، ایمنی و کیفیت، اسقاط، مصرف سوخت و نحوه تامین مالی نیز اصلاح و تعیین‌تکلیف شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم

وب‌گاه گسترش

شرایط فروش محصولات شرکت‌های سایپا و پارس خودرو برای عید فطر اعلام شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تفاوت‌های بین اطلس و کوییک GX صرفاً در طراحی بیرونی، داخل و تجهیزات خلاصه می‌شود اما در بازار حدود 130 میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تحلیلگران و فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که در سال جدید، تورمی 15 تا 30 درصدی بازار خودرو را متاثر کند، هر چند بازار خودرو همچنان در رکود برآمده از ضعف عرضه قرار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هزینه سفر از تهران به شهری مانند اصفهان به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری آن‌هم در نوروز 190‌هزار تومان است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بورس تهران در روز انتهایی معاملات هفته دوم فروردین ماه با افزایش تراز شاخص کل و افت تراز اندک شاخص هم‌وزن مواجه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ارزش معاملات خرد در کف کانال 4 همتی قرار داشت و بار دیگر شاهد خروج جریان پول حقیقی از بازار سهام بودیم.