دوشنبه 16 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه گسترش

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه درحال حاضر تمام زیرساخت‌ها فراهم شده و ثبت سفارش نیز آغاز شده و از طرف دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد گفت: یک میلیارد یورو برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، بذرپاش را یکی از گزینه‌های جدی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دانست اما در عین حال گفت که این موضوع زمانی قطعی می‌شود که رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی را یکشنبه آینده - 6 آذر - به مجلس معرفی می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از احتمال معرفی مهرداد پذرپاش به عنوان گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو ویژه آذرماه منتشر شد.

وب‌گاه گسترش

بازار سرمایه تهران از سال 1399 تاکنون با فرازونشیب‌های متعددی روبه‌رو بوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخستین جلسه از کارگروه تخصصی - ملی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، با حضور رئیس این اتاق و تعدادی از روسای اتحادیه‌های طلا و جواهر مراکز استان، برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سند جامع ایران و بلاروس در 16 محور در دست تهیه است، ابراز امیدواری کرد، تا هنگام سفر رئیس جمهور بلاروس به تهران در اسفند امسال این نقشه راه نهایی شود.

وب‌گاه گسترش

عضو شورای سیاستگذاری سنگ کشور با بیان اینکه گردش اقتصادی سالانه 25 میلیارد دلاری دراین صنعت وجود دارد گفت: سهم ما از صادرات سنگ تزئینی حدود 172 میلیون دلار بوده که 65 میلیون دلار آن سنگ خام و 107 میلیون دلار آن سنگ کار شده بوده است. صادرات سنگ خام 95 هزار تن و سنگ کار شده 800 هزار تن بوده که اصلا حجم قابل اعتنایی نیست.

خبرگزاری مهر

نشست مقدماتی بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان، به منظور هماهنگی برای تنظیم سند این اجلاس برگزار شد.

وب‌گاه الف

اولین نشست قرارگاه جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف تبیین راهکارهای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بخش‌های تابعه این وزارتخانه تشکیل شد.

وب‌گاه گسترش

رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور از برنامه‌های این معاونت را افزایش 4 تا 6 درصدی سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی تا 2 سال آینده عنوان کرد و گفت: دانش بنیان شدن اقتصاد نیازمند نوآوری‌هایی در حکمرانی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فاطمی امین گفت: تاکید ما در وزارت صمت بر صادرات کالا‌های پیچیده است یعنی صادرات کالایی که کمتر کشوری آن را صادر می‌کند.

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت گفت: دلیل شکست کسب‌وکارهای خرد به میزان 50 درصد خود کارآفرینان هستند و در کسب‌وکارهای بزرگ نیز کارآفرینان عامل 25 الی 30 درصد شکست‌ها هستند.