شنبه 29 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

وب‌گاه عصر ایران

اگر قرار است با چالش‌های قرن حاضر روبرو شویم از تغییرات آب و هوایی گرفته تا کمبود مواد غذایی دولت‌ها، شرکت‌ها و کارآفرینان از سرتاسر جهان باید با یکدیگر همکاری کنند و از نوع تفکر خلاقانه و جسورانه‌ای که ما را به سیاره ماه رساند استفاده کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که امروز و فردا اول و دوم فروردین‌ماه سامانه بارشی در کل کشور فعال می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از بارش برف در مناطق مرتفع و احتمال وقوع کولاک در گردنه های این استان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران از تشکیل قریب به 500 پرونده قضایی علیه تخلفات محیط زیستی در سال 1401 خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای شهر تهران گفت: تلاش شورا و شهرداری در سال آینده بر این است که 3 مشکل اصلی تهران از جمله آلودگی هوا، ترافیک و بافت‌های فرسوده را بکاهد.

خبرگزاری مهر

طی حکمی از سوی "سیدجواد ساداتی‌نژاد" وزیر جهاد کشاورزی، "علیرضا پیمان‌پاک" به سمت قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار منصوب شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام نوروزی خود تأکید کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، توجه به مقوله حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور به یکی از رئوس اصلی برنامه‌های دولت بدل شد.

خبرگزاری تسنیم

سازمان هواشناسی از بارش‌های شدید در 11 استان طی امروز خبر داد و برای 28 استان هشدار طغیان رودخانه‌ها، کولاک برف، رانش زمین و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صادق ضیاییان گفت: سه‌شنبه فروردین ماه، در شمال خوزستان، غرب لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال قزوین، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی مناطق همدان و مرکزی بارش شدت خواهد داشت و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی با احتمال رگبار تگرگ انتظار می‌رود.

خبرگزاری مهر

یک کارشناس کشاورزی گفت: موضوع مهم در تأمین امنیت غذایی، اصلاح الگوی کشت است؛ اگر این هدف عملیاتی شود به طور قطع شاهد اتفاق‌های مثبتی در بخش کشاورزی خواهیم بود.

وب‌گاه الف

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که امروز و فردا اول و دوم فروردین‌ماه سامانه بارشی در کل کشور فعال می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های گسترده طی امروز و فردا در اکثر نقاط کشور و تداوم آن تا آخر هفته گفت: این سامانه بارشی در انتهای هفته به تدریج از کشور خارج می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پیش بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که تمامی استان‌های کشور شاهد ابرناکی و بارش خواهند بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان ملل شعار روز جهانی آب در سال 2023 (2 فروردین) را «شتاب در تغییر برای حل بحران آب» تعیین و اعلام کرد.

خبرگزاری مهر

اصفهان - شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز یکم فروردین با میانگین 72 در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های گسترده طی امروز و فردا در اکثر نقاط کشور و تداوم آن تا آخر هفته گفت: این سامانه بارشی در انتهای هفته به تدریج از کشور خارج می‌شود.