پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد آلودگی هوا تا جمعه 16 دی ماه خبر داد و گفت: هوا برای همه افراد جامعه ناسالم و آلودگی ماندگار است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید از ساعاتی قبل وارد کشور شد و بخش قابل توجهی از نوار غربی را فرا گرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی و اثر آن بر تمامی محصولات، کشاورزان توصیه ها را جدی بگیرند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مازوت سوزی در تهران گفت: ما در اطراف شهر تهران موضوع مازوت‌سوزی نداریم زیرا نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند اما بحثی که در اینجا وجود دارد، بحث تراکم است و اتفاقی که افتاده فارغ از حد توان شهر است که باید مدیریت شود.

خبرگزاری دانا

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز برنامه‌ریزی‌های دولت برای تأمین اقلام مورد نیاز شب عید خبر داد و گفت: در حوزه کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد و تمام تلاش دولت این است که با همراهی و همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، بازار شب عید خوب و آرامی داشته باشیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی از آغاز برنامه‌ریزی‌های دولت برای تأمین اقلام مورد نیاز شب عید خبر داد و گفت: در حوزه کالاهای اساسی کمبودی وجود ندارد و تمام تلاش دولت این است که با همراهی و همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، بازار شب عید خوب و آرامی داشته باشیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که در آلودگی هوای پایتخت شهرداری تهران چقدر مقصر است، بیان کرد: در راستای قانون هوای پاک ما تمام تکالیف خودمان را داریم انجام می‌دهیم. سیاه نمایی‌هایی که انجام شده، نادرست است و مجلس و دستگاه‌های نظارتی به دقت این مساله را بررسی کرده‌اند.

وب‌گاه ورزش سه

مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن معتقد است دلیل اصلی شکست این تیم 10 نفره شدن است.

وب‌گاه عصر ایران

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار گفت: امروز هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی با مبلغی حدود 35 هزار تومان خریداری می‌شود.

خبرگزاری دانا

مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از شهروندان پایتخت خواست از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند و گفت:41 درصد عملیات اورژانس در تهران به دلیل آلودگی هوا است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار گفت: طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلوگرم درب واحدهای تولیدی تخم مرغ 39 هزار و 500 تومان و برای مصرف‌کنندگان 47 هزار و 200 تومان تعیین شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نویسنده طرح جدید اعلام شده از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با بدحجاب ها را در 4 بخش حقوقی، منطقی، عملی و دیوانسالاری نقد می کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علیرضا ارسطویی گفت: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون 43.3 میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته 75 میلی‌متر بوده است؛ بر این اساس میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی قبل آن 42 درصد و نسبت به بلندمدت 51.5 درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس هواشناسی گفت: با ورود این سامانه بارشی جدید احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در معابر وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: شهرداری تهران چندی پیش لایحه‌ای را تحت عنوان "اصلاح دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری" به پارلمان شهر آورد که بنا به گفته کارشناسان شهری این لایحه تیر خلاص به باغات باقیمانده پایتخت تهران است و زیست پذیری این کلانشهر را در آینده‌ای نه چندان دور دچار مخاطره می‌کند و همچنین بیم آن می‌رود که با هجوم نقدینگی سرگردان در بازار تهران به حوزه پر سود ساختمان سازی، شاهد قد کشیدن...

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: یک بهله عقاب پس از تیمار توسط محیط‌بانان این شهرستان روز چهارشنبه در طبیعت رها شد.