یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی رنگ، از فعالیت هم‌زمان دو سامانه جوی توده هوای سرد و سامانه بارشی جدید خبر داد و اعلام کرد: بارش شدید برف و باران امروز در 12 استان کشور رخ خواهد داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ضیاییان گفت: فردا 21 دی ماه بیشترین میزان کاهش دما در کشور نسبت به روزهای گذشته رخ خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای تشکیل صندوق حمایت از توسعه محصولات گلخانه‌ای با سرمایه اولیه 200 میلیارد تومانی را ابلاغ کرد.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خواستار حمایت شهروندان از پرندگان و وحوش گرسنه شد و گفت: مردم می‌توانند در شرایط برف و سرما، با ریختن دان و علوفه، از این گونه‌های وحشی حفاظت و حمایت کنند.

خبرگزاری مهر

اهواز - فعال محیط زیست خوزستان گفت: احداث و آبگیری سد چمشیر در رودهای خیرآباد و زهره باعث نابودی حیات وحش در این رودها و افزایش ریزگردها در کانون‌های فعال شرقی خوزستان می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تجربه دمای 23- درجه در سراب و وقوع باران‌های سیل آسا در جنوب کشورهمچنین تشدید کاهش دما خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هموطنان در صورت مشاهده گرگ، روباه و سایر حیوانات می‌توانند از طریق سامانه 1540، گزارش خود را به محیط زیست ارائه کنند.

خبرگزاری مهر

اصفهان - سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم بارش برف در سراسر استان تا شامگاه امروز و کاهش محسوس دما تا پایان هفته خبرداد.

وب‌گاه گسترش

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از قیمت 300 هزار تومانی گوشت قرمز، گفت: قیمت گوشت باید به کجا برسد که مسئولان وزارت جهاد پای کار بیایند، باید هرچه سریع تر تدبیر کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تجربه دمای 23- درجه در سراب و وقوع باران‌های سیل آسا در جنوب کشورهمچنین تشدید کاهش دما خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

وب‌گاه فرارو

طی روز‌های گذشته بیشترین میزان بارندگی در فیروزآباد استان فارس بیش از 58 میلیمتر و شهرستان جم در استان بوشهر به میزان حدود 55 میلیمتر ثبت شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سبزه زاری گفت: در 24 ساعت گذشته در شهر دهدز 35 سانتی متر برف باریده است.

خبرگزاری مهر

مشهد سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: نیروهای هلال احمر خراسان رضوی به سرنشینان 32 خودرو گرفتار در کولاک جاده‌های استان امدادرسانی کردند.

وب‌گاه الف

نائب رئیس شورای شهر تهران از وضعیت آلودگی هوا انتقاد کرد و گفت: آلودگی هوای تهران سیاسی نیست.

وب‌گاه فرارو

هر ساله در تهران کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران در روز‌های آلوده تصمیماتی برای کاهش بار آلودگی هوا می‌گیرد از جمله ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها در تهران و ممنوعیت فعالیت واحد‌های تولید شن و ماسه و کارخانه‌های سیمان. بنا به اظهارات سعید محمودی مدیرکل سابق اداره کحیط زیست استان تهران این تصمیمات به درستی اجرا نمی‌شود.