چهارشنبه 2 خرداد 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری دانا

بسیاری از کشورها به سمت کاربردی کردن سوخت های پاک و تجدید پذیر رفته اند و اولین گام برای این منظور، ساخت خودروهای برقی در بسیاری از این کشورها می باشد.

خبرگزاری تسنیم

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: سطح آب دریای خزر در سال آبی گذشته (1401-1400) با تشدید روند کاهشی، بیش از 27 سانتیمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارایه مدل جدید عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای ساختمان های دارای دیوار برشی بتنی به هنگام زلزله شدند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نوسازی بیش از 80 درصد از ماشین‌آلات برف‌روبی پایتخت خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: نوسان قیمت مرغ و تخم‌مرغ همچنان ادامه دارد و این دو کالای پرمصرف پروتئینی هر روز قیمت‌های جدیدی را به‌خود می‌بینند.

وب‌گاه فرارو

گفته می‌شود اولین فرونشست منطقه‌ای ایران در سال 46 خورشیدی در دشت رفسنجان رخ داد و سپس دشت‌های مشهد، همدان، کرمان، اراک و استان فارس درگیر شدند. در استان اصفهان نیز نخستین فرونشست زمین اواخر دهه 60 تا اوایل دهه 70 خورشیدی در دشت مهیار به وقوع پیوست و سپس عمده دشت‌هایش ممنوعه اعلام شدند.

وب‌گاه فرارو

«حفاظت رودخانه‌ها و کاهش خطرات سیل» نام لایحه جدیدی است که دولت اواخر مهرماه سال جاری برای بررسی به مجلس شورای اسلامی فرستاده است و 21 ماده دارد؛ اما این لایحه از همین بدو ارسال به مجلس، نگرانی‌های زیادی برای فعالان محیط زیست به دنبال داشته است. خلاصه این لایحه آن است که بعد از تصویب آن، رودخانه‌ها و بسترشان در مالکیت وزارت نیرو با صدور سند قرار می‌گیرد؛ در‌حالی‌که پیش از این تنها مدیریت...

وب‌گاه فرارو

کلان‌شهر اهواز در طول سال 1401 فقط یک روز هوای پاک داشته و 44 روز را با هوای قابل قبول، 94 روز را با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 69 روز را با هوای ناسالم، 12 روز را با هوای بسیار ناسالم و 21 روز را با هوای خطرناک سپری کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست درباره دیدار علی سلاجقه با رئیس سرویس اطلاعاتی مصر توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای روزهای بارانی و برفی در پایتخت گفت: 29 هزار نیروی کارگری و فضای سبز و همچنین بالغ بر دو هزار دستگاه ماشین‌آلات برای این ایام پیش‌بینی شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید در برخی مناطق خبر داد و درخصوص احتمال بارش‌های سیل‌آسا طی امروز و فردا در 4 استان هشدار صادر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امروز و فردا در مناطق شرق و جنوب شرق کشور افزایش سرعت وزش باد پیش بینی شده و انتظار می‌رود چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده روی دهد.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دیدار علی سلاجقه با رئیس سرویس اطلاعاتی مصر کذب محض است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تشریح حادثه ای که منجر به شهادت محیطبان "یاسین یاری" در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر استان همدان شد، گفت: پیگیر حادثه هستیم و امورات و اقدامات بعدی در این زمینه را انجام خواهیم داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با هدف ایجاد بستر لازم جهت توسعه پایدار صنایع و به صورت ویژه صنعت فولاد از دستگاه غبارگیر صنعتی ارتقا یافته خود (Dust Collector) رونمایی کرد.