چهارشنبه 2 خرداد 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی جذب نخبگان به عنوان اعضای هیئت علمی برنامه محور شد.

وب‌گاه عصر ایران

بن سلمان نیز بر حمایت کشورش از تلاش‌های انجام شده در زمینه محیط‌زیست، مقابله با چالش‌های اقلیمی و پیشبرد اهداف توسعه پایدار تاکید کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: در صنعت کاغذ، کاغذهایی که با کربنات کلسیم تولید می‌شوند درخت کمتری در آن مصرف می‌شود. در کلیه کتاب‌های درسی امسال کاغذی تولید شده است که کربنات کلسیم رسوبی در آن استفاده می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به موضوعات مختلفی از جمله تاکید بر انتخاب استاندار تهران، انتقاد نسبت به تغییرات مکرر در مترو و همچنین عدم تامین قطعات یدکی مترو پس از یک سال از سوی شهرداری تهران پرداختند.

وب‌گاه ورزش سه

قطر از امروز رسما میزبانی جام جهانی را برگزار خواهد کرد؛ خوابی که بعد از 4300 روز که این تیم رسما به عنوان میزبان توسط سپ بلاتر معرفی شد، رسمی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وزیر ارتباطات روز گذشته اعلام کرد، ماهواره مخابراتی ناهید 1 به زودی پرتاب می‌شود. این ماهواره، بهمن سال 1395 در مراسم روز فناوری فضا رونمایی شد. ناهید 1 برای اولین بار در کشور، در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران به کارفرمایی سازمان فضایی ایران طراحی و ساخته شده و ماموریت‌های آن در راستای دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی...

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: 60 درصد آلودگی های هوای تهران به خاطر موتورسیکلت هاست اما خیلی از این موتورسیکلت‌ها برای قشر ضعیف جامعه‌اند و باید اقداماتی از سمت دولت صورت بگیرد تا بتوانند این افراد وسایل نقلیه خود را تعویض کنند.

وب‌گاه فرارو

دکتر پیام محبی، رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: اگر برای پیروز جفتی شبیه خودش را پیدا کنیم که در شرایط یکسان با او رشد یافته و در اسارت بزرگ شده باشد و خیلی خلق‌وخوی وحشی نداشته باشد، ممکن است روند جفتگیری راحت‌تر صورت بگیرد. نمی‌توان در این خصوص با قطعیت نظر داد؛ چون پیروز اولین یوزپلنگی است که در اسارت متولد و بزرگ شده و آزمون و خطا در این حوزه، کار خطرناکی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس، مرکز جنوب و جنوب غرب کرمان خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سارقان در پوشش بلال فروشی خودرو را با بار آن ربودند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارد.

خبرگزاری دانا

احمد توکلی گفت: با توجه به اینکه در سفر رئیس‌جمهوری مبلغ 330 میلیارد تومان برای اتمام پروژه محور نور - چمستان - آمل از سال 401 تا 1403 اعتبار پیش‌بینی شد برای این پروژه پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.