چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی پیش بینی می شود که جوجه ریزی آبان به 125 میلیون قطعه برسد.

خبرگزاری مهر

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران خواستار حذف قیمت گذاری دستوری نهاده های دامی با توجه به نوسان نرخ ارز نیمایی برای خرید این اقلام شد.

خبرگزاری تسنیم

در پی تشدید آلودگی هوای پایتخت، صبح امروز کمیته اضطرار تشکیل جلسه داد.

خبرگزاری مهر

شهردار منطقه 9 از تولید کیسه‌های خرید با استفاده از مواد بازیافتی خبر داد و گفت: در اولین مرحله از این طرح نسبت به تولید 300 مترمربع کیسه خرید با استفاده از مواد بازیافتی اقدام شد.

خبرگزاری دانا

دهقان با اشاره به اینکه 45میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های برق و مسکن وارد شده است تصریح کرد: با این بارش‌ها 416میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

خبرگزاری دانا

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز اتوبوس‌های لازمی را که فکر می‌کردیم می‌توانیم داشته باشیم را در اختیار نداریم.

خبرگزاری دانا

داود میرشکار گفت: یک محموله بزرگ غیر مجاز حاوی 300 قطعه پرنده از یک خودروی عبوری در منطقه نصرت آباد زاهدان کشف شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای رفع مشکل آلودگی هوا باید تمام دستگاه های مسئول کنار هم باشند، گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند در موضوع رفع آلودگی هوا کاری انجام دهد.

وب‌گاه فرارو

جولان آلاینده‌ها در جو پایتخت از عصر روز پنج شنبه آغاز شد و در برخی از ساعات شب هنگام شاخص کیفیت هوا به محدوده اضطرار (بالای 150) رسید. روز جمعه نیز شاخص کیفیت هوا در تمام ساعات هوای آلوده را گزارش می‌کرد؛ طوری‌که شاخص کیفیت هوای 24ساعت منتهی به صبح این روز 129 (ناسالم برای گروه‌های حساس) محاسبه شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی یکی از راه‌های کاهش آلودگی هواست، گفت: برقی کردن موتورسیکلت‌ها باعث افزایش قیمت آنها می‌شود؛ مردم نیز توانایی خرید آن را ندارند و باید در قالب تسهیلاتی به آنها کمک‌هایی ارائه شود.

وب‌گاه گسترش

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: 20 درصد آلودگی مرتبط با موتورسیکلت‌هاست و مشکلات زیادی ایجاد می کند. اگر موتورها برقی شوند، اقدام خوبی خواهد بود، اما قیمت ها افزایش یافته و این مشکلات گریبان گیر ماست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آلودگی در حالی به آسمان تهران بازگشته که برابر آمار رسمی، سال گذشته نیز تهرانی‌ها بیش‌از 30درصد روز‌های سال هوای آلوده تنفس کردند.