یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

طرح‌های روستایی کاشان امسال سه برابر افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح‌های روستایی کاشان امسال سه برابر افزایش یافت

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان، توسعه متوازن را یکی از اولویت‌های اساسی دانست و گفت: توجه به این امر موجب شده است که امسال افزایش سه برابری طرح‌های روستایی را نسبت به سال گذشته در این شهرستان شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح‌های آبیاری تجمیعی، ساخت کانال آب کشاورزی، انجام طرح‌های آبخیزداری، پایش تصویری در راستای افزایش امنیت در روستاها، اجرای طرح‌های ورزشی، بهسازی معابر، ایجاد پارک و فضای سبز و سرمایه‌گذاری در زمینه درآمدزایی دهیاری‌ها به افتخار روستانشینان به ثمر نشسته است و برای رسیدن به نقطه مطلوب به تلاش ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شعار روز جهانی جهانگردی (گردشگری و توسعه روستایی) بیان کرد: برای عبور از شرایط ویژه اقتصادی و کاهش اثر تحریم‌های ناجوانمردانه به طور قطع تمرکز در حوزه گردشگری راه‌گشا خواهد بود، مشروط بر اینکه از رکود دوران کرونا برای برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری در دوران پساکرونا به نحو مطلوب استفاده شود.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: روستا محل زندگی انسان‌های سخت کوش و والاهمتی است که در صیانت از آداب و میراث فرهنگی ناملموس و همچنین تحکیم اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند.

وی تاکید کرد: توانمندی‌های روستاها در حوزه تولید، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری از مهم‌ترین مباحثی است که باید در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مرتضایی با تبریک روز روستا و عشایر ابراز امیدواری کرد، با تقویت مشارکت و همدلی، مسیر توسعه و آبادانی در نقاط مختلف این شهرستان بیش از پیش هموار شود.

15 مهرماه به منظور قدردانی از زحمتکشان روستایی و عشایری کشور، روز ملی روستا و عشایر نام‌گذاری شده است.

کاشان چهار بخش، هفت شهر و 58 روستا شامل 52 روستای با دهیاری مصوب دارد و افزون بر 37 هزار نفر ساکن نقاط روستایی هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*