پنج‌شنبه 19 مهر 1403

عزم جدی گروه جهادی شهید محمدی زنجان برای شکست کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عزم جدی گروه جهادی شهید محمدی زنجان برای شکست کرونا

زنجان - ایرنا - این روزها که کشور و به تبع آن استان زنجان با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه شده، اقشار مختلف مردم سهمی در مقابله با گسترش این ویروس برای خود قائل هستند که یکی از آن‌ها گروه جهادی شهید محسن محمدی پایگاه بسیج تکیه اکبریه زنجان است.

مسؤول قرارگاه زیستی مبارزه با ویروس کرونای گروه جهادی شهید محسن محمدی حوزه بسیج شهید اشرفی اصفهانی(ره) زنجان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت این گروه در2 بخش تولید ماسک و گندزدایی است.

داود سهرینی اظهار داشت: ماسک‌ها، پارچه‌ای و قابل شست و شو بوده که با تایید اداره بهداشت، تولید شده و روزانه 50 عدد در بین اعضای گروه جهادی و اقشار مختلف مردم که در این طرح مشارکت می‌کنند، توزیع می‌شود.

مسؤول قرارگاه زیستی مبارزه با ویروس کرونای گروه جهادی شهید محسن محمدی حوزه بسیج شهید اشرفی اصفهانی(ره) زنجان با اشاره به فعالیت بخش ضدعفونی و گندزدایی، گفت: این بخش شامل 6 دستگاه خودرو، 20 دستگاه سمپاشی دستی و 12 دستگاه دوشی برقی و 70 نفر عضو است.

وی با بیان اینکه تمام اقلام مورد نیاز گروه جهادی از جمله محلول با کمک و مشارکت مردم تامین می‌شود، اظهار داشت: از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور و در حالی که استان زنجان در وضعیت سفید قرار داشت، گندزدایی و ضدعفونی کردن را از جایگاه‌های عرضه سوخت آغاز کردیم و هر شب 18 جایگاه بنزین و گاز طبیعی توسط این گروه گندزدایی می‌شود.

سهرینی خاطرنشان کرد: بعد از جایگاه‌ها، مسیرهای پایین شهر زنجان و فقط کوچه‌ها هر شب تا ساعت چهار بامداد توسط اعضای این گروه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی ابراز کرد: به خیابان‌های اصلی به دلیل ضدعفونی کردن توسط دستگاه‌ها و نهادهای دیگر، ورود نمی‌کنیم و ضدعفونی مسیرهای فرعی در قسمت پایین شهر را انجام می‌دهیم.

سهرینی با بیان اینکه روزانه 70 نفر در این طرح، فعال هستند، افزود: بعدازظهرها نیز به صورت یک روز درمیان، محلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان زنجان گندزدایی می‌شود.

مسؤول قرارگاه زیستی مبارزه با ویروس کرونای گروه جهادی شهید محسن محمدی حوزه بسیج شهید اشرفی اصفهانی(ره) زنجان گفت: از زمان تشکیل این قرارگاه علاوه بر اعضای بسیج و اعضای هیات، اقشار مختلف مردم نیز به روش‌های مختلف در این اقدام جهادی مشارکت کرده و هر کس آنچه در توان دارد اعم از مادی و غیرمادی کمک می‌کند.

وی افزود: برای جلوگیری از خستگی، افراد را سازماندهی می‌کنیم تا به صورت نوبتی وارد عمل شوند.

سهرینی با اشاره به کمبود امکانات از جمله دستگاه‌های سمپاشی و پارچه برای دوخت ماسک، خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به کمک و مشارکت در این گروه جهادی دارند می‌توانند اعلام آمادگی کنند تا از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه ادامه عملیات ضدعفونی کردن توسط گروه جهادی شهید محمدی تا خرداد سال 99 برنامه‌ریزی شده است، ابراز کرد: از تمام شهروندان تقاضا می‌شود مسائل بهداشت فردی و اجتماعی و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را رعایت کنند چرا که با کمک آن‌ها می‌توان از این بحران به آسانی و با کمترین صدمات و خسارت‌های جانی و مالی عبور کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*