دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

در نوع جدید دلتا که چند وقتی است در دنیا همه گیر شده، علائم متفاوت تر شده است و به عبارتی دو تفاوت عمده در بروز علائم آن نسبت به دیگر انواع ویروس کرونا مشاهده می شود.

قطعا، ایجاد امنیت پایدار و اطلاعات مردم محور، در گرو همکاری تک‌تک مردم عزیز کشورمان است.

همچنان شاهد فراز و فرودهایی در آمارهای کرونا ویروس در استان تهران هستیم اما پیش بینی می شود در روزهای آینده سیر ثابتی در کاهش آمارها داشته باشیم و به سمت فروکش شدن حرکت کند.

از لحاظ آماری 583 زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از 3، تعداد 54 زمین‌لرزه با بزرگی بین 3و4، تعداد 10 زمین‌لرزه با بزرگی بین 4 و 5 بوده است.

هزینه درمان همه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت تشخیص ابتلا به کرونا و بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان خواهد بود.

به علت افزایش مصرف، ناچار به اعمال محدودیت بر مشترکان مطابق با جداول هستیم البته روز گذشته دو حادثه نیز اتفاق افتاد که آن ها خارج از برنامه بود و هرکدام نهایت تا یک ساعت بعد از حادثه برطرف شد.

بر اساس آمار رسمی، افراد غیر بومی در منطقه دوبو بیش از دو برابر افراد بومی واکسینه شده اند و تنها 31 درصد از افراد بومی این منطقه اولین دز واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند و 9 درصد نیز کاملا واکسینه شده اند.

آزار روحی و روانی 121 هزار و 325 مورد بود که 59.2 درصد از کل موارد را تشکیل می داد. این رقم 11.2 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است. آزار کلامی و خشونت علیه سایر اعضای خانواده در مقابل کودکان از جمله چنین آزار و اذیت هایی هستند.

امروز شقه گوسفند بره نر کیلویی 130 هزار تومان به مغازه‌دار عرضه می‌شود که با 10 درصد سود باید با قیمت 140 هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

هلال‌احمر همچنین در حال بررسی نحوه تهیه واکسن مناسب ویژه بیماران خاص، مادران باردار، مادران شیرده و اطفال است و تلاش می‌کنیم واکسن‌های مناسب برای این گروه تهیه و به کشور وارد کنیم.

از دیروز تا امروز 8 شهریور 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 33 هزار و 780 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 4 هزار و 918 نفر از آنها بستری شدند.

ظرفیت واکسیناسیون شهر تهران در حال حاضر 130 هزار دز در روز می‌باشد.

سازمان تدارکات پزشکی علاوه بر واردات واکسن کرونا از شرکت بین المللی سینوفارم چین، در حال رایزنی و مذاکره با کمپانی های معتبر دیگر از جمله اسپوتنیک روسیه، جانسون اند جانسون هلند، کانسینو بایولاجیکس چین و آسترازنکا است.