یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

راهکارهای جلوگیری از ورود جهش لامبدا را بررسی کردیم و قرار شد میزان مراقبت‌ها در مرز که بسیار خوب بود، قوی‌تر شود. تقسیم کار قوی کردیم و قرار شد مرزها را به طور کامل تقویت کنیم.

در این زمینه دو سؤال قابل طرح است یکی آنکه اگر منافع بانک‌ها اقتضا نکند که وارد تأمین مالی تولید بشوند، چه مسئولیتی متوجه آنها است؟ و دوم آنکه نهاد ناظر چه زمانی متوجه تصمیمات بانک‌ها در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات می‌شود؟

از بعدازظهر جمعه (12 شهریورماه) تا اواخر وقت شنبه (13 شهریورماه) بارش باران، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما بین 10 تا 15درجه سانتیگراد در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با توجه به تعطیلی ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا در مرداد ماه حضور مسئولین و کارکنان در ایام تعطیل گامی مهم در به حداقل رسیدن مشکلات کارفرمایان و بیمه شدگان دانست.

جای طرح این سوال وجود دارد که باتوجه به تفاوت های مشهود سویه لامبدا نسبت به سویه های قبلی همچون سرایت پذیری بالاتر و واکسن گریزی آیا پروتکل های قبلی برای نظارت بر مرزها موثر خواهد بود؟

وی ادامه داد: 11 الی 19 شهریور، هفته پر واکسنی خواهد بود.

خبرنگارانی که دز اول را تزریق کرده و کارت واکسن اورژانس را در یافت کردند می توانند با ارائه کارت از شنبه هفته آینده در 17 پایگاهی که اورژانس به این منظور در نظر گرفته مراجعه و دز دوم واکسن خود را دریافت کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: آمفوتریسین بی از روز گذشته (9 شهریور) در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع شده و در دسترس بیماران قرار دارد.

از دیروز تا امروز 10 شهریور 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 33 هزار و 170 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 4 هزار و 357 نفر از آنها بستری شدند.

مشاغلی مانند هتل داران و نانوایی ها نیز حتی در شرایط قرمز کرونا مشغول به فعالیت بوده اند و برنامه ریزی برای واکسیناسیون آنها انجام شده است.

کمال حیدری با تاکید براینکه به محض تامین واکسن، از طریق پیامک به مردم اطلاع خواهیم داد تا برای تزریق واکسن مراجعه کنند، از مردم درخواست کرد از مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون خودداری کنند.

ستاد اربعین تمهیدات لازم را برای اعزام زائران اندیشیده است، اما هنوز از سوی طرف عراقی به ما نتیجه‌ای در خصوص اعزام زائران اعلام نشده است.

سه معلم تاکنون در شهرستان شوش به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در شبانه روز گذشته هزار و 487 بیمارجدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و از این تعداد 404 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 223 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.