جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

اجتماعی وب‌گاه عصر ایران

برداشت برنج به صورت دستی و مکانیزه از نیمه دوم مرداد تا اواسط شهریور ماه در شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان ادامه دارد و بیشترین و محبوب‌ترین نوع برنج کشت شده در آستارا برنج هاشمی است. امسال با وجود تنش آبی و کمبود منابع آب با همکاری کشاورزان و تلاش کارشناسان امر، شرایط موجود مدیریت شد و پیش بینی می‌شود مقدار قابل توجهی برنج در آستارا برداشت شود./ عکاس: مهدی حسین نژادی

این سرقت در یک ماه گذشته صورت گرفته و تحقیقات برای دستگیری عاملان این سرقت در دستور کار ماموران پلیس تهران قرار دارد.

داوطلبان لازم است با استفاده از کد دسترسی مندرج در ذیل کارنامه و کد ملی به سامانه وارد شده و پس از پرداخت وجه انتخاب رشته نسبت به انتخاب حداکثر یکصد رشته و محل متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام کنند.

از دیروز تا امروز 7 شهریور 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 31 هزار و 516 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 614 نفر از آنها بستری شدند.

این رونامه‌نگار با روزنامه همشهری و خبرگزاری صبا همکاری داشته است.

از نکات قابل توجه به‌دست آمده از این بررسی آن است که موارد دیابت تازه تشخیص داده شده که بیمار از آن مطلع نبوده است، با افزایش ریسک 100 درصد برای بروز مرگ‌ومیر ناگهانی قلبی همراه بوده است.

"یاوری" عضو هیئت مدیره بارفروشان: اگر الگوی کشت درست داشتیم با این افزایش قیمت هویج مواجه نمی شدیم. صادرات خیلی در افزایش قیمت ها موثر نیست. نیازسنجی بازار باید توسط وزارت صمت انجام شود و تاکنون نتوانستند الگوی کشتی بدهند که کشاورز متضرر نشود.

ستاد ملی مقابله با کرونا کلیات این طرح را تصویب کرده و قرار است تفاهم نامه‌ای بین کمیته‌های ستاد کرونا و آموزش و پرورش تنظیم شود تا استانداردهای لازم بهداشتی تدوین و تا پایان هفته به مدارس ابلاغ شود.

تخیل‌پردازی بچه‌ها هنگام بازی افزایش می‌یابد. بچه‌ها از طریق تخیل‌پردازی می‌توانند از پس موقعیت‌های دشوار برآیند، خلاقیت به خرج دهند و بیان حسی و تنظیم هیجانی خود را افزایش دهند.

وزیر بهداشت: «برای مدیریت کرونا به پروتکل‌های علمی نیاز داریم بین روش‌های درمانی ویروس کرونا خیلی تناقض وجود دارد و هر فردی مبحثی را به عنوان درمان خود در نظر می‌گیرد. باید از افراد دانشمند بیشتر استفاده کنیم».

کوروش سلیمانی: همه دوستانم پزشک متخصص شدند من هم در دو فیلم سینمایی نقش پزشک بازی کردم!

"برای اصلاح قوانین و ارتقاء سن مسئولیت کیفری و سن ازدواج به 18 سال، گریزی نیست جز آنکه قوانین را بر پایه نظر فقها و تئوری ولایت فقیه اصلاح کنیم."

در میان این گروه 11 درصد چهار هفته بعد از تزریق دز دوم هیچ پادتن قابل مشاهده ای تولید نمی کنند - خیلی از اعضای این گروه افراد مبتلا به واسکولیت بودند که ریتوکسیماب مصرف می کردند.

در برخی کشورهایی که جهش لامبدا روئیت شده است مانند آمریکا بازهم جهش دلتا بر آن غلبه کرده است اما در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی لامبدا بر دلتا غلبه کرده است.

تقریبا 99 درصد وسعت مشهد در خشکسالی قرار دارد در حالی که این آمار در سطح استان حدود 89 درصد است. این وضعیت گویای این است که مشهد نسبت به سطح استان شرایط سخت‌تری دارد.