یک‌شنبه 13 خرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

جشنواره بین المللی فیلم «بالیوود» در بخش‌های مختلف رقابتی و غیرقابتی و با ارزیابی آثار سینمایی، مستند، کوتاه، فیلمنامه، موزیک ویدیو، فیلم‌های هندی و... از سینماگران کشورهای جهان به صورت آنلاین در شهر بمبئی در کشور هندوستان برگزار شد.

فیلم «برخی زنان» به کارگردانی «کن وانگ» هم جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره در بخش ویژه سینمای جنوب شرق آسیا را به خود اختصاص داد.

معلوم است که طیفی از سینماگران چرا باید نگران مبارزه با ابتذال در عرصه سینمای ایران باشند.

مردم کتاب می‌خوانند و اگر کسی بگوید مردم کتاب نمی‌خوانند، دروغ گفته‌است.

خیلی خوشحالم که بالاخره ما را به جشن تولد شبکه سه دعوت کردند و با تلویزیون آشتی دادند.

نعیمه نظام دوست در استانبول: با عمو پورنگ ازدواج نکردم، از ساختن شایعات دست بردارید.

خانه موسیقی در دو سال گذشته برای رسیدگی به وضعیت «آموزشگاه‌های تعطیل شده» و «تعطیلی کنسرت‌ها و کلاس‌های آموزشی موسیقی» چه اقداماتی انجام داده است؟

«قصیده گاو سفید» در نخستین نمایش بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت و موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره شده بود.

طبق نظرسنجی صورت گرفته مخاطبان با اهدای «زرشک زرین» به رامبد جوان دلخوری شان را از رفتار و گفتار وی در تبلیغات اخیر نشان دادند.

هشت سال پیش که از ریه‌ام عکس گرفتم، پزشکان گفتند اگر سیگار را ترک نکنی، تنها یک خط از ریه‌هایت باقی می‌ماند. به همین دلیل هم سیگار را ترک کردم و خداراشکر رو به بهبود رفتم اما در حال حاضر همان مشکل به‌واسطه آلودگی هوا باعث شد که نفس کم بیاورم.

«همیشه از حضور در مراسم‌های بزرگداشت استاد محمدرضا شجریان در این یک سال و خرده‌ای پس از درگذشت ایشان، پرهیز کرده ام. چون می‌دانستم سیل غم من را با خودش خواهد برد. امشب هم این اتفاق افتاد...»/ توییت بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی

حقوق عوامل کارها درست پرداخت نمی‌شود؛ فرقی هم نمی‌کند چه در تلویزیون و چه در سینما این روزها اوضاع خوب نیست. خیلی مواقع پیش می‌آید که متاسفانه برخی عوامل قهر کرده، کار را رها می‌کنند و می‌روند.

همه رویدادهای جشنواره از طریق سایت irandocfest.ir پخش می‌شود. نمایش فیلم‌ها در پرتال جشنواره اتفاق می‌افتد و در سایت هاشور و نماوا بلیت‌فروشی برای تماشای آثار برای علاقه مندان وجود دارد.

در این نمایشگاه که با توجه به رعایت مقتضیات دوران کرونا برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از تصاویر آثار نگارگری ایرانی از چهار موزه، انتخاب شده و بنیاد هنری بردبار و موزه هنر‌های کلکسیون شانگ‌های (Shanghai Art Collection Museum) برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارند.

فیلم «پادشاه ریچارد» و «تراژدی مکبث» نیز دو فیلم دیگری بودند که توانستند به همراه «قهرمان» دو جایزه از هیات ملی نقد آمریکا دریافت کنند.