یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

اعضای شورای صنفی نمایش به مدیریت سازمان سینمایی پیشنهاد داده‌اند که تا پایان سال نسبت به پرداخت حمایت کرونایی برای آماده‌سازی پخش فیلم‌ها دست‌کم تا مبلغ یکصد میلیون تومان مساعدت شود.

سوسن پرور بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با فریدون جیرانی در تمجید رضا عطاران صحبت های جالبی را مطرح کرد.

متاسفانه با حذف برخی پلان‌ها تمام دی‌سی‌پی‌ها باید تغییر کند، فیلم باید دوباره صداگذاری و نیز بار دیگر اصلاح رنگ شود. این کار گرفتاری خیلی زیادی پیش روی من خواهد آورد که جدا از هزینه‌های تحمیلی، امیدوارم تا پایان هفته به انجام برسد.

مشکل اینجاست وقتی سیستم اجازه می‌دهد تا 8 نفر نیمی از ثروت جهان را در اختیار داشته باشند و بر بازار فشار بیاورند، بنابراین حیات سینمای مستقل و کوچک به خطر می‌افتد

درخواست می کنم وزیر درمقابل فشارهای وارده مقاومت کند و اکران این فیلم را به خاطر صیانت از خون شهدا تعطیل کند

مهدی باقری، مستندساز، گفت: مستند «بر سرخاک» را ببینید، بعد از دیدن این فیلم به این موضوع فکر خواهید کرد که چطور داریم، زیر پای مان را خالی می‌کنیم.

در این مراسم مبلغ هفتاد و پنج میلیون و صد و بیست هزار تومان از حضور تماشاگران و همت عالی آن‌ها جمع‌آوری شد که به منظور آزاد کردن زندانی‌ها به ستاد آزادی زندانیان استان فارس داده شده است.

شاید این دوست داشتن و عشق افلاطونی یا هر بعدی که در نظرش بگیریم در شمای کلی یک چیزهایی شبیه به همدیگر داشته باشد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» 18 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

این چیدمان، استراتژی تلویزیون و علی الخصوص شبکه آقای علی فروغی در مواجه با سینمای ایران است.

تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی هفته نخست آذر را با استقبال گروه‌های تئاتری به پایان رساندند؛ به‌گونه‌ای که علاقه‌مندان تئاتر 57 نمایش متنوع در 22 سالن نمایشی را برای انتخاب پیش روی خود می‌بینند.

فیلم سینمایی "رستاخیز" که در سال 91 ساخته شد و 10 سال ساخت آن طول کشید درباره حماسه عاشورا است.

فیلم «کابل پلاک 10» هم اکنون در مرحله فنی و پس تولید قرار دارد و سازندگان آن فرم شرکت در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را تکمیل کرده اند

«استیون سوندهایم» در سال 2015 نیز از سوی رئیس جمهور وقت آمریکا برای مجموعه آثارش مدال آزادی به عنوان بالاترین نشان شهروندی را دریافت کرد.

وقتی قحطی و گرسنگی از حد گذشت، این‌بار نوبت زنان بود تا اعتراض کنند. هزاران زن که شعار می‌دادند ما نان می‌خواهیم. چیزی که تا آن روز بسیار کم دیده شده بود.

خودروی این بازیگر توسط مردم محلی به مسیر اصلی بازگردانده شد و وی کاملا در سلامت قرار دارد.