یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

جایزه «آینه نقره‌ای» که امسال به فیلم قهرمان اهدا شد، هر ساله به بهترین فیلم بخش مسابقه داده می‌شود.

نمایش فیلم منصور در نماز جمعه تهران لغو و به بعد از زمان اکران سینمایی فیلم موکول می‌کند.

«دی کاپریو» برای بازی در این پروژه سینمایی 30 میلیون دلار دستمزد دریافت خواهد کرد در حالی که دستمزد «جینفر لارنس» 20 درصد کمتر یعنی 25 میلیون دلار است.

شهر گربه‌ها» فیلمی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی است که مهرماه امسال در سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم شرکت داشت.

این فیلمساز در این گفت‌وگو گفت که «قهرمان» را ندیده؛ اما با این حال این فیلم و دنیای اصغر فرهادی را قضاوت کرد و گفت که «آثار فرهادی تکراری شده و یک داستان را دائما روایت می‌کند.»

جشنواره بین المللی عکس خیام تنها جشنواره داخلی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و PSA است.

از این هنرمند پیشکسوت پرسیدیم که «آیا میراث فرهنگی در این سال‌ها به شما سر زده است یا پیگیر احوال شما باشد؟» بروجردی نیز پاسخ داد: «خیر؛ هیچ خدماتی نیز ارائه نمی‌دهند.»

نوشتن آثار متعدد برای ارکستر از جمله دو سمفونی (Symphony of 1848 و The Grand Collage Symphony)، تم واریاسیون برای ارکستر بزرگ، قطعات پیانویی، آلبوم جعبه موسیقی شامل 11 قطعه پیانویی (The Music Box)، ساخت موسیقی انیمیشن Division به سفارش کشور سوئد و ساخت موسیقی‌های متعدد در ژانرهای مختلف.

در بازدیدی که از محله پامنار تهران داشتم، دیدم که بسیاری از آثار تاریخی این محله رها شده است.

فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و نوید پورفرج نیز برای نقش آفرینی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره شد.

با توجه به متوقف بودن پروژه در مدت دو سال شرایط همکاری فراهم نشد چون همه چیز بستگی به شرایط ما داشت که نتوانستیم توافق قبلی را ادامه دهیم

بازگشت فردوسی پور، فراتر از پخش دوباره یک برنامه 20 ساله که به مثابه نمادی از احترام و تمکین به افکار عمومی در دوره جدید مدیریت صدا و سیما تلقی خواهد شد.

«ریدلی اسکات» همچنان از فیلمش دفاع کرده و دلیل این شکست را نسل جوانی معرفی کرد که با گوشی‌های تلفن همراه بزرگ شده‌اند و این جوانان چیزی یاد نمی‌گیرند، مگر این که از طریق گوشی همراهشان باشد.

خبر مصدومیت تعدادی از افراد حاضر در این پردیس سینمایی را از اورژانس نیز پیگیری کرده که مشخص شد اورژانس طی دو روز اخیر ماموریتی در این خصوص نداشته است.

اتیوپی همچنین قصد دارد 12 اثر دیگر را که در جریان جنگ ماگدالا غارت شده بودند از موزه بریتانیا پس بگیرد.