یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

جشنواره بین‌المللی «هایکو» از سینماگران کشورهای مختلف، دعوت کرد تا فیلم‌های خود را که با نگاه شاعرانه ظرف مدت سه سال اخیر ساخته شده اند را به دفتر این جشنواره ارسال کنند.

ا توجه به سیاست های دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد فرهنگ و دستگاه های خلاق فرهنگی، یکی از مهمترین جاهایی که دولت قصد دارد سرمایه گذاری فرهنگی کند، این بخش است.

اگر مجموع بخواهیم بسنجیم با توجه به این فضای مجازی با این ماهواره با این تکنولوژی که امروز در اختیار است که 40، 50 سال پیش نبوده من نگاهم مثبت است کلیتش را.

این ربات فوق - واقعی که در دانشگاه آکسفورد و توسط «آدریان ملر» ساخته شده با دریافت کامل سه‌گانه «کمدی الهی» ترجمه‌شده به زبان انگلیسی، شعری در واکنش به اثر معروف «دانته» تولید خواهد کرد.

امسال جایزه بهترین فیلم مستند بلند بخش مسابقه اصلی ایدفا به «آقای لندزبرگیس» ساخته «سرگئی لوزنیتسا» محصول مشترک لیتوانی و هلند تعلق گرفت.

حجتی، خبر داد که فیلم دیگر او به نام «گلوله‌های تعمید» نیز به‌تازگی به دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی Jehlum Short Film هند و شانزدهمین دوره جشنواره سنترال فلوریدا راه‌یافته است.

ترجمه تخصصی و نه تحت اللفظی Inconclusive اما همان «ناتمام» است که آقای سخن‌گو گفته یا «نادربرگیرنده» یعنی «شامل همه موارد نشده». چون Inconcule یعنی شامل شدن و دربرگرفتن و Sive پسوند صفت ساز است و In در ابتدای آن منفی می‌کند

بنای ما در این معرفی‌ها نه تبلیغ یک ماه‌نامه خاص که تشویق به مجله‌خوانی است تا این سنت و عادت در روزگار چیرگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سرمان نیفتد

در «تنگه ابوقریب» امیر جدیدی بازی می‌کند که در «قهرمان» اصغر فرهادی چنان خوش درخشیده که برخی انتظار دارند جایزه اسکار بازیگری امسال به او تعلق گیرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر پنجشنبه در بازدید از قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز، دستور بازگشایی این قلعه را صادر کرد.

در طول سال های پیش از انقلاب، وزیران آموزش و پرورش تغییر می کردند اما کسی نمی توانست به دکتر محمد علی مجتهدی رییس دبیرستان البرز دست بزند و تا انقلاب رییس بود و دکتر شکوهی وزیر آموزش و پرورش دولت موقت هم بر آن بود همین سنت را ادامه دهد و فضای تازه اجازه نداد

از زمان مدیریت جدید این مرکز، فیلمسازان مستند زجر کشیده‌اند. این مدیران می‌آیند و می‌روند و با تصمیمات و کارهایشان باعث می‌شوند در یک دوره همه چیز نابود شود.

برتون که از سال 1991 در این سریال در نقش جیسون مورگان بازی کرده بود، از هوادارانش تشکر کرد. وی نوشت: می‌خواستم این خبر را از خودم بشنوید. متاسفانه مسئولان سریال «بیمارستان عمومی» مرا کنار گذاشتند زیرا باید دستور واکسینه بودن گروه را مراعات می‌کردم.

فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» از آثار خانواده محور سال‌های اخیر است که در آن، پاسداشت نهاد خانواده و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است.

سریال ترسناک و کره‌ای «عازم جهنم» توانست با عبور از «بازی مرکب» به پربیننده‌ترین سریال سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس تبدیل شود.

اختتامیه در ساعت 18 روز دوشنبه یکم آذر ماه جاری (22 نوامبر 2021) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق برگزار شد