یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

عملکرد همه قوا باید شفاف باشد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عملکرد همه قوا باید شفاف باشد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت یک امر مهم و ضروری است و باید در همه قوا، نهادها و دستگاه‌های اجرایی، مالی و اقتصادی به کار گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد علیرضابیگی، نماینده عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه گفت: من معتقدم که باید شفافیت ابتدا از مجلس شورای اسلامی شروع شود، چون مجلس است که قانون تصویب می‌کند، لذا وقتی نهادی که خود قانون‌گذار است باید ابتدا شفافیت را از خود شروع کند.

وی افزود: به باور من طرح مذکور باید به‌گونه‌ای بررسی و به تصویب برسد که اگر به شورای نگهبان ارجاع داده شد، این شورا به آن ایراد نگیرد. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: مجلس شورای اسلامی باید از همان ابتدا همه قوا و دستگاه‌های را ملزم می‌کرد که عملکرد خود را شفاف کنند و فقط استثنائاتی را قائل شود، یعنی فقط در موارد و موضوعاتی که به تصویب هیئت و کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی رسیده و مربوط به امنیت ملی است از شفافیت معاف شوند. علیرضابیگی گفت: شفافیت یک امر مهم و ضروری است و باید در همه قوا، نهادها و دستگاه‌های اجرایی، مالی و اقتصادی به کار گرفته شود. درواقع بدون شفافیت نمی‌توان امیدی به بهبود شرایط داشت، لذا شفافیت را باید جدی گرفت. وی بیان کرد: در همه کشورهای جهان شفافیت به یک ضرورت و کار ویژه دولت‌ها تبدیل شده و در کشورهای توسعه‌یافته حتی امری مرسوم و عادی است، اما در ایران هرگاه در خصوص شفافیت سخن به میان آمده، عده‌ای موضع گرفته و با آن مخالفت می‌کنند. به نظر من نباید برروی شفافیت قوا خیلی حساس بود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است که امنیت نهادها، مسئولان و نمایندگان باید تأمین شود تا اگر رأی و تصمیم آنها شفاف شد، امنیت جانی و مالی آنها به خطر نیفتد، پس از شفافیت نباید ترسید بلکه یک ضرورت مهم و انکارناپذیر است. انتهای پیام /*