جمعه 7 اردیبهشت 1403

عملیات احداث کتابخانه عمومی در روستای اشترمل تویسرکان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عملیات احداث کتابخانه عمومی در روستای اشترمل تویسرکان آغاز شد

همدان - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی روستای اشترمل در مراسمی با حضور نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری شهرستان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان روز پنج شنبه در این آیین با اشاره به اینکه اشترمل یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان است، گفت: احداث کتابخانه به غنای اقتصادی و اجتماعی این منطقه کمک خواهد کرد.

«عاطفه زارعی» افزود: کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاها تنها محلی برای امانت کتاب نیست، بلکه پایگاهی اجتماعی برای همه اقشار و سنین است.

وی تصریح کرد: کتابخانه عمومی روستای اشترمل نهمین کتابخانه‌ای است که با مشارکت بانک پاسارگاد در استان همدان احداث می شود و کتابخانه‌ای استاندارد با تجهیزات کامل است.

زمینه روشد و توسعه روستای اشترمل وجود دارد

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان نیز در این آیین با بیان اینکه اهالی روستای اشترمل مردمی متدین، انقلابی و شهید پرور هستند، گفت: روستای اشترمل مرکز ملی تولید مبل منبت کشور است که به ثبت ملی نیز رسیده است.

«حسین افشاری» با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی در ارتقای سطح فرهنگی و علمی منطقه، اظهار داشت: در این روستا ظرفیت های بالایی وجود دارد که زمینه رشد و توسعه روستا را فراهم می کند.

نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیر با بیان اینکه اشترمل روستایی هنرمند و فرهنگی است، گفت: اشترمل یک روستای قرآنی دارای مردمانی با فرهنگ و هنرمند است.

«محمدمهدی مفتح» افزود: تویسرکان شهرستانی فرهنگی است که توسعه کتابخانه در مناطق شهری و روستایی این منطقه ضروری است.

به گزارش ایرنا، کتابخانه روستای اشترمل با 120 مترمربع وسعت و یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار با مشارکت بانک پاسارگاد احداث می شود.

برچسب‌ها

عملیات احداث کتابخانه عمومی در روستای اشترمل تویسرکان آغاز شد 2