چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

عملیات شکست حصر آبادان یک عطیه الهی بود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع

آبادان - وزیر آموزش و پرورش گفت: عملیات شکست حصر آبادان که به نام ثامن الائمه نامگذاری شده بود، یک عطیه الهی بود.

آبادان - وزیر آموزش و پرورش گفت: عملیات شکست حصر آبادان که به نام ثامن الائمه نامگذاری شده بود، یک عطیه الهی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری پیش از ظهر امروز سه شنبه در پنجمین همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در سینما مهر آبادان برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآوری خون‌های ریخته شده در دیار مقاومت و حماسه و امروز سالروز عملیات ثامن الائمه است.

وی افزود: شهدای زیادی را تقدیم کردیم و باید این تمدن را پاس بداریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در قضایای اخیر مردم خوزستان خوش درخشیدند.

وی گفت: رییس جمهور عکس سردار شهید سلیمانی را در سازمان ملل نشان داد و تمدن اسلامی اکنون گسترش پیدا کرده و در هر جای جهان دارد نقش آفرینی می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چون تقابل میان تمدن‌ها است، برخی کشورها اقداماتی همچون شبیخون فرهنگی، ترور، تجزیه طلبی و.. را انجام می‌دهند.

نوری تاکید کرد: حصر آبادان زمانی اتفاق افتاد که دنیا می‌گفت ارتش ایران از بین رفته است و حتی عراقی‌ها می‌گفتند اتفاقی نمی‌افتد و در آن شرایط حتی منافقین وارد فاز نظامی شده بودند.

وی عنوان کرد: حضرت امام گفتند حصر آبادان باید شکسته شود و سپاه، ارتش، ژاندارمری وقت و جهادسازندگی یکی شدند و با شهدا و رزمندگان اتفاق خوب رقم خورد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکم بامداد پنجم مهرماه که عملیات شروع شد از همان ساعات ابتدایی پیروزی مشخص بود.

نوری اظهار کرد: در درون کشور گروهک های مسلح وجود داشت و مورد حمایت بنی صدر و منافقین بودند، نخست وزیر و برخی مسئولان ترور شده بودند ولی در آن بحران، عملیات شکست حصر آبادان نقطه عطفی برای پیروزی در عملیات‌های بزرگ همچون فتح‌المبین شد.

وی اضافه کرد: شهدای عزیزی را در این راه تقدیم کردیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پس از عملیات، عراقی‌ها گفتند پای مذاکره می‌آیند و به نقطه اوج رسیدیم.

نوری افزود: کمر رژیم بعث عراق و استکبار جهانی شکست و عملیات شکست حصر آبادان که به نام آقا امام رضا «ع» انجام شد یک عطیه الهی بود.

وی ادامه: روح ایت‌الله جمی اولین امام جمعه آبادان گرامی باد. در آن دوران که به عنوان رزمنده در آبادان بودیم در چند نماز جماعت وی حضور داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم بین مردم باشیم و برای مردم کار کنیم و از رزمندان، ایثارگران و... می‌خواهیم به آموزش و پرورش کمک کنند و ما را نقد کنند.

وی گفت: برخی نیازها برطرف نشده و باید در کنار هم برای این موضوع کنیم و ان‌شاالله خدمت صادقانه در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

توری تاکید کرد: یاد شهدای آموزش و پرورش و سایر شهدا را گرامی می‌داریم و امیدوار قدردان شهدا باشیم