پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فارس من | درخواست دانشجویان برای تعویق امتحانات پایان ترم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | درخواست دانشجویان برای تعویق امتحانات پایان ترم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار تعویق امتحانات دانشگاه‌ها شدند.

این دانشجویان دلیل مطرح کردن مطالبه خود را حضوری شدن یکباره دانشگاه‌ها در ماه رمضان و روزه‌دار بودن دانشجویان اعلام کردند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از مسوولان آموزش عالی می‌خواهیم برای رفاه حال دانشجویان روزه‌دار و فراهم آوردن امکان بیشتر برای مطالعه راحت دروس، امتحانات پایان ترم را با تأخیر برگزار کنند.

وی افزود: ما خواستار تعویق و همچنین برگزاری غیرحضوری امتحانات پایان ترم هستیم تا به دلیل شیوع پیک هفتم کرونا در اردیبهشت ماه نیز آسیب نبینیم.

* پاسخ مسوولان به تعویق امتحانات پایان ترم

محمدرضا دلیری معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: امتحانات پایان نیمسال دوم 1401 تداخلی با ماه مبارک رمضان ندارد و در زمان مشخص شده به صورت حضوری برگزار می‌شود.

همچنین محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز گفت: ما براساس بخشنامه وزارت علوم عمل می‌کنیم که براین اساس هم آموزش و هم امتحانات پایان نیمسال دوم تحصیلی 1400_1401 به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز پیش از این گفته بود: امتحانات پایان نیمسال دوم طبق اعلام وزارت علوم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه خوارزمی نیز اعلام کرده که امتحانات در زمان اعلام شده و به صورت حضوری برگزار می‌شود، البته زمان برگزاری 2 امتحان این دانشگاه به دلیل برگزاری آزمون سراسری سال 1401 از روز چهارشنبه هشتم تیرماه تا روز شنبه یازدهم تیرماه به مدت چهار روز متوالی در دانشگاه خوارزمی در کرج و تهران تغییر می‌کند به طوریکه امتحانات روز چهارشنبه هشتم تیرماه به روز سه شنبه 14 تیر و امتحانات روز شنبه یازدهم تیرماه به روز چهارشنبه پانزدهم تیرماه موکول می‌شود.

امتحانات پایان ترم در دانشگاه پیام نور نیز در تمامی مقاطع به صورت حضوری و مطابق برنامه امتحانی اعلام شده برگزار می‌شود.

دانشگاه آزاد هم اعلام کرده که برای زمان امتحانات برنامه تعویق ندارد و امتحانات در زمان مقرر برگزار می‌شود.

زمان برگزاری امتحانات نیمسال دوم 10 دانشگاه در جدول زیر آمده است:

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وزارت علوم تحقیقات و فناوری فارس من امتحانات دانشگاه ماه رمضان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | درخواست دانشجویان برای تعویق امتحانات پایان ترم 2
فارس من | درخواست دانشجویان برای تعویق امتحانات پایان ترم 3