چهارشنبه 18 مهر 1403

فارس من | فعالیت آرایشگاه‌ها در دوران شیوع کرونا غیرقانونی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | فعالیت آرایشگاه‌ها در دوران شیوع کرونا غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران "سامانه فارس من" با ثبت سوژه "آرایشگاه‌ها هم در دوران شیوع ویروس کرونا در لیست مشاغل تعطیل قرار گیرند" خواهان تعطیلی آرایشگاه‌ها شدند.

این درخواست کاربران سامانه فارس من، برای تعطیلی آرایشگاه‌ها در حالی است که این صنف توسط ستاد ملی کرونا جزو مشاغل پرخطر اعلام شده و بنابراین مشاغل پرخطر هم فعلا فعالیت‌شان ممنوع اعلام شده است.

به گزارش فارس، اگر چه برخی مشاغل کم ریسک از 23 فروردین 99 (امروز) در استان‌ها و از 30 فروردین در تهران فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما مشاغلی مانند آرایشگاه‌ها به علت اینکه جزو مشاغل پرریسک توسط ستاد ملی کرونا شناخته شده‌اند در لیست مشاغل تعطیل قرار دارند.

بر این اساس بازگشایی آرایشگاه‌ها و سایر مشاغل پرخطر فعلا امکان پذیر نیست و آغاز به کار مجدد آنها بستگی به تصمیم ستاد ملی کرونا در آینده دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی، سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه، هتل‌ها، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا، ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی است.

همچنین اتاق اصناف ایران اعلام کرده است فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا، به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل است.

انتهای پیام /

وزارت بهداشت ویروس کرونا کرونا اصناف