دوشنبه 9 مهر 1403

فاز نخست دهکده ورزشی در بوستان ولایت پایتخت اجرا می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فاز نخست دهکده ورزشی در بوستان ولایت پایتخت اجرا می شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران به اجرای دهکده ورزش در چهار نقطه تهران اشاره کرد و گفت: کارهای مشاوره و طراحی این پروژه در حال اتمام بوده که اجرای فاز نخست آن در آینده ای نزدیک در بوستان ولایت به عنوان پایلوت شروع خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه سازمان ورزش شهرداری تهران، امیر محسنی با بیان اینکه با ساخت این دهکده در بوستان ولایت حدود 160 بازی و ورزش ایجاد خواهد شد اظهار کرد: اجرای این پروژه در بوستان ولایت تا دو سه ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: در بوستان ولایت حدود 50 هکتار و در سرخه حصار حدود 100 هکتار فضا برای ایجاد دهکده ورزش در اختیار سازمان ورزش قرار گرفته است، باید با برنامه ریزی کار را پیش برد.

محسنی اضافه کرد: فعالیت داخل دهکده ها نیز بر اساس فازبندی انجام می شود چرا که به صورت همزمان نمی توان همه 50 هکتار را زیر بار پیش بینی این است که تا پایان سال 1400 هر چهار دهکده در فازبندی ها پیش برود و امیدواریم که با دوسه ماه فاصله، در آزادگان، سرخه حصار و کوهسار نیز فازبندی ها شروع شود.

مدیرعامل سازمان ورزش با بیان اینکه در دهکده ورزش بوستان ولایت 160 بازی و ورزش ایجاد خواهد شد، گفت: ایجاد دهکده ورزش با کمترین بارگذاری و بیشترین ارائه امکانات فکری و بازیهای جذاب برای فرزندانمان در تهران، کاری خانواده محور و فرزند محور است.

وی ببا اشاره به اینکه فرزندان تجربیات خود را با والدین به دست می آورند و پدر و و مادر را وادار به دریافت تجربیات جدید خواهند کرد، افزود: به عنوان نمونه با فدراسیون سوارکاری به این جمع بندی رسیدیم که در تمام بوستانها فضایی با حضور اسب فراهم شود تا بچه ها ضمن آشتی با اسب با همکاری فدراسیون سوارکاری تبدیل به سوارکاران رده های ملی شوند.

وی ادامه داد: همچنین به عنوان نمونه دیگر بچه ها می توانند امکان استفاده از موتور کراس را در کلاسهای مختلف داشته باشند چرا که این این ورزش می توانند با رعایت ایمنی کامل هیجان را به خانواده ها بدهد.

*س_برچسب‌ها_س*