چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

متوسط درآمد سالانه یک پرستار در ایران در سال 2019 حدود 3هزار دلار بوده است که در مقایسه با متوسط درآمد سالانه یک پرستار در آمریکا که حدود 73هزار دلار، در انگلستان حدود 40هزار دلار، در کانادا حدود 59هزار دلار، در استرالیا حدود 65هزار دلار و در آلمان که حدود 47هزار دلار بوده است، بسیار کمتر است.

عامل نارنجی که در ابتدا برای افزایش رشد دانه سویا توسعه یافته بود، نظامی سازی شد و به طور گسترده در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت.

بارش برف و باران در گیلان و بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه شدت دارد و دریای خزر مواج است.

یکی از اقوام «یسنا. ش» در خصوص جزییات این اتفاق می‌گوید: اینکه اعلام شد یسنا خود را حلق‌آویز کرده و به خاطر مشکلات مالی این اقدام را انجام داده، صحت ندارد. یسنا با مصرف قرص [.] به زندگی خود پایان داد. او دختر باهوشی بود و از دیدن مشکلاتی که در زندگی داشت، رنج می‌برد. یسنا از جدایی مادر و پدرش خیلی ناراحت بود. دلیل این اقدام هولناک یسنا هم همین بود.

بالاخره برف و باران دامن خود را در ایران هم گستراند و زمستانی خشک با بارش برف و باران کمی امید به این سرزمین دمید، اما طبق معمول برخی از مسئولان دوباره آماده بارش‌ها نبودند و برف برخی از راه‌های مواصلاتی را مسدود کرد.

13 دی ماه حدود ساعت 11 شب ماجرای تیراندازی به اعضای یک خانواده در محله ذوالفقاری آبادان منجر به ایجاد رعب و وحشت برای مردم شد. سه نفر از اعضای این خانواده که از این مهلکه جان سالم به در برده بودند با نیروی انتظامی تماس گرفته و اتفاق تلخی که برای اعضای خانواده‌شان رخ داده بود را گزارش دادند.

مرد کینه‌جو که در اقدامی هولناک با اسیدپاشی روی همسر سابقش او و دختر چهار ساله‌شان را سوزانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

دیپلمات و نقاش روسی در دوره سلطنت محمدشاه به تهران، آمد و زیباترین منزل تهران را با ماهی شش‌تومان، اجاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از حادثه منجر به مصدوم شدن یک دانش‌آموز کوهدشتی و لغو ابلاغ همکار فرهنگی مقصر در این حادثه خبر داد.

به کم‌پنداری و کم‌انگاری همه دولت‌ها در قلمرو بودجه آموزش و پرورش اشاره کرده و بیان داشتم گرچه استاندارد سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی باید حداقل بیست درصد باشد، اما این رقم فقط در دوران دفاع مقدس محقق شد و پس از آن این سهم در دوره‌هایی حتی تا هفت درصد کاهش یافت و البته در دولت یازدهم و دوازدهم تا مرز سیزده و نیم افزایش یافت و در دولت کنونی به یازده درصد کاهش یافته است.

فعالیت‌های آموزشی مدارس اردبیل به دلیل وزش تندباد شدید در روز شنبه دوم دی‌ماه مجازی شد.

در سال‌های اخیر، مهاجرت پزشکان و پرستاران به یک معضل تبدیل شده است که تهدید جدی برای سیستم سلامت و کل اقتصاد کشور به شمار می‌رود. بر اساس گزارش‌های مختلف، آمار مهاجرت پزشکان و پرستاران افزایش چشمگیری یافته و سالانه هزاران پزشک و پرستار از ایران می‌روند. این موضوع با توجه به کمبود فعلی نیرو‌های پزشکی و پرستاری بر اساس استاندارد‌های جهانی و افزایش بار بیماری‌های مختلف در کشور و تقاضای...

سرپرست دبیرخانه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی از احتمال اجرای مصوبه افزایش سن بازنشستگی از ابتدای سال 1403، در صورت نهایی شدن موضوع در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

انگار تبعات بعد از قتل را نتوانسته باشد تحمل کند، به هرحال عذاب وجدان کم چیزی نیست. قاتل هم که باشی شاید تحمل خونی که ریخته‌ای را نداشته باشی و وقتی نزدیک به بازداشت می‌شوی تنها راه را برداشتن خودت از میان می‌بینی. تحمل قصاص و چوبه دار سخت است. این پرونده برای قاتلانی است که بعد از وقوع قتل خودکشی کرده‌اند.

سردترین ایستگاه هواشناسی دیزین بالا در استان البرز با 9 درجه زیر صفر بوده است. شهرستان پاسارگاد در استان فارس و امین آباد فیروز کوه دمای هوای 6 درجه زیر صفر را تجربه می‌کنند.

آسمان تهران فردا (23 دی) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (24 دی) ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.