شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

پیش فروش خودروی شاهین پس از عید فطر آغاز می‌شود و ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت درخواست 822 هزار و 868 نفر در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از این تعداد 689 هزار و 92 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شناخته شدند.

شاخص بورس امروز (دوشنبه) پس از چند روز اصلاح دوباره به مدار صعودی بازگشت و در یک قدمی کانال یک میلیون واحد قرار گرفت.

دیروز دلار 17 هزار و 500 تومان را رد کرده و سودای 18 هزار تومان را در سر می‌پروراند و از حضور پرقدرت بازارساز خبری نیست. آیا بازارساز هنوز معتقد است دلار 18 هزارتومانی کار خالی‌فروشان است؟

با توجه به سابقه عیان تخلفات در تخصیص ارز دارو، آن‌هم در غیاب دوساله آمارنامه، اگرچه بعید به نظر می‌رسید، ولی فعالان این صنعت امیدوار بودند جلوی هدررفت حجم عظیمی از منابع ارزی در سال جاری گرفته شود. اما حالا شواهد نه‌تن‌ها حکایت از تکرار این ماجرا دارد، بلکه ارقام تخصیص ارز نیز دست‌و‌دلبازی بیشتری نسبت به سال‌های قبل دارد و بر اساس اعلام مدیر‌کل نظارت بر دارو و مواد تحت نظارت سازمان...

برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند فروشنده‌های واقعی در صورتی که بودجه متقاضیان خرید املاک نقلی نقد باشد حاضر به انعطاف قیمتی هستند.

معاملات گواهی سپرده کالایی متوقف شد. علت اصلی این تصمیم از سوی ناظر بازار را می‌توان در شکاف نرخ سکه تمام بهار تحویل یک روزه و سکه بازار آزاد عنوان کرد.

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 19 هزار و 14 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 968 و 460 هزار واحد رسید.

عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خبر داد: عراقی‌ها قول داده‌اند تمامی مرز‌های جنوبی شامل مهران و چذابه پس از عید فطر بازگشایی شود.

بر اساس اطلاعات مؤسسات رهگیری خطوط کشتیرانی نفتکش فاکسون حامل فرآورده‌های نفتی ایران برای رسیدن به آمریکای لاتین از باب‌المندب عبور کرد.

با وجود وعده هر آخر هفته یک عرضه اولیه در فرابورس و همچنین از بین بردن موانع عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ در بورس، 20 روز از آخرین عرضه اولیه در بازار سرمایه می‌گذرد و همچنان خبری از عرضه اولیه دیگری نیست. البته هم بورسی‌ها و هم فرابورسی‌ها از پیگیری برای عرضه اولیه شرکت‌ها خبر دادند و اعلام کردند از عرضه اولیه استقبال خواهند کرد.

بازار سرمایه اکنون نه تنها قبله آمال فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بزرگ و کوچک شده بلکه در محور و مدار علاقه شهروندان و مردم عادی نشسته است. نتیجه عینی این درجه از علاقه و عطش به حضور در بورس باعث شده دماسنج حرکت شاخص کل به نقطه جوش برسد و هر روز شاهد اتفاقات شگفت انگیز جدید در تالار معاملات بورس باشیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان برای سه میلیون خانوار که حداقل‌های تمکن مالی را دارند، بین 200 تا 600 هزار تومان وجه نقد به آن‌ها پرداخت شد.

شرایط اقتصادی کشور به شکلی است که شهروندان تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن ارزش پول خود را حفظ کنند تا از تورم عقب نمانند. در این بین، برخی راهی بورس می‌شوند، برخی ارز و سکه می‌خرند و خیلی‌ها نیز بازار خودرو را به‌عنوان مفری برای حفظ ارزش پول شان انتخاب می‌کنند. خودرو ذاتا کالایی مصرفی در دنیا به شمار می‌رود، اما در ایران به دلایل مختلف از جمله دو نرخی بودن، به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده...

قیمت دلار برای اولین‌بار در سامانه نیما از کانال 15 هزار تومانی عبور کرد و وارد کانال 16 هزار تومانی شد. آخرین قیمت اعلامی دلار در سامانه نیما 16 هزار و 148 تومان ثبت شد که 531 تومان از قیمت قبلی بیشتر بود. قیمت دلار تنها در سامانه نیما رکوردشکنی نکرد که در بازار آزاد نیز توانست از سد کانال 16 هزار تومانی گذر کند و به کانال 17 هزارتومانی برسد. روز شنبه، قیمت دلار 300 تومان بالا رفت...