شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

برای محصولات ایران خودرو تورم سال 1397 و 1398 مورد بررسی قرار گرفته و در فرمول قرار می‌گیرد تا مشخص شود که چند درصد رشد خواهد داشت. همچنین در مورد خودرو‌های سایپا نیز به همین ترتیب قیمت پایه سال 1396 مبنا است که تورم سال 1397 و 1398 محاسبه شده و بعد آن مقدار افزایشی که ستاد تنظیم بازار در بهمن‌ماه 1397 اعلام کرده، از آن کسر می‌کنیم تا میزان افزایش جدید به دست آید.

اینکه مرتضی شهیدزاده با آن کارنامه مدیریتی و تحصیلاتی چگونه با فردی که نامش با حراج هفت‌تپه و اعتراض کارگران آن گره خورده، آشنا شده، از نکاتی است که هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌ایم. آنچه از اتفاق بین این دو می‌دانیم تخصیص ارز به شرکت‌های کاغذی است.

بورس تهران که در سال جدید روز‌های طلایی را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار از یک میلیون واحد هم فراتر رفت، حدود پنج روز است که رویه دیگری در پیش گرفته و شاهد روشن شدن چراغ قرمز این بازار هستیم. اتفاقی که مدیرعامل شرکت بورس تهران ضمن تشریح عوامل آن، اعلام کرد که کاهش شاخص بورس باعث خروج منابع از بازار سرمایه نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون کارگاه ثبت‌شده با سه میلیون و 200 هزار کارگر مشمول که از شیوع کرونا آسیب دیدند، تسهیلات دریافت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گسترش رسانه‌های مجازی و امن شدن آن‌ها پس از تحقق شبکه ملی اطلاعات، گفت: این هفته خبر‌های بسیار خوبی برای مردم داریم.

برای چهار مدل از محصولات گروه سایپا قیمت‌ها بدین شرح است که پراید 111، 42 میلیون و 100 هزار تومان، ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان، تیبا صندوقدار 52 میلیون تومان و تیبا 2 (تیبا هاچ‌بک) 59 میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

با وجود خطر ویروس کرونا و گرانی تلفن‌همراه، بازار‌ها شلوغ و مردم در حال خرید هستند. بررسی‌های میدانی نیز نشان می‌دهد که حداقل قیمت برای خرید یک گوشی اندرویدی با حداقل امکانات، 2.5 میلیون تومان است.

براساس اعلام وزارت کار در راستای پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا مبلغ 50 هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده و پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود.

شرایط تبدیل بهمن خودرو با توجه به عدم امکان ارائه خودرو هاوال به دلیل قطع همکاری شریک تجاری در تامین قطعات، شرایط تبدیل تعهدات هاوال به سایر خودرو‌ها در اطلاعیه‌ای از سوی شرکت بهمن موتور صادر و اعلام شده است

شاخص بورس امروز (شنبه) در نخستین روز هفته در ادامه اصلاح‌های اخیر، روند خود را منفی آغاز و به کانال کمتر از یک میلیون واحد بازگشت.

دلار به دنبال تصویب لایحه حمایتی سه تریلیون دلاری از اقتصاد آمریکا در کنگره صعودی ماند.

بی‌شک پراید لقب ارزان‌ترین خودروی بازار را به خود اختصاص داده است همین اتفاق و دارا بودن کف قیمتی در بازار سبب شده هر مساله‌ای منجر به تغییر قیمت پراید شود و این مساله به سرعت روی قیمت سایر خودرو‌ها نیز اثر گذاشته و نمودار قیمت‌ها را در بازار صعودی کند؛ بنابراین پراید به نوعی تبدیل به سنگ محک بازار شده و فعالان و دست‌اندرکاران با رصد اخبار حول‌وحوش پراید قیمت سایر محصولات موجود در بازار...

روحانی: به هیچ وجه از سوی مردم و مسوولان قابل تحمل نخواهد بود که با جهش‌های غیرمنطقی و کاذب در بازار خودرو، خودرو‌های تولیدی کشور با قیمتی گزاف به دست مردم برسد.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد با اشاره به علت برگزار نشدن جلسه این شورا در چهارشنبه گذشته، خاطرنشان کرد: قرار بود نشست این شورا در روز چهارشنبه گذشته برای بحث درباره افزایش حق مسکن کارگران تشکیل شود، اما به دلیل تغییر وزیر صنعت، این جلسه به هفته آینده موکول شده است.

براین اساس برای چهار مدل از محصولات گروه سایپا قیمت‌ها بدین شرح است که پراید 111، 42 میلیون و 100 هزار تومان، ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان، تیبا صندوقدار 52 میلیون تومان و تیبا 2 (تیبا هاچ‌بک) 59 میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.