شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اگر ارزش سهام عدالت موجود در بورس همان 300 هزار میلیارد تومان اعلام شده باشد در صورتی که 70 درصد متقاضیان به دنبال آزاد سازی و استفاده از روش مستقیم باشند عملا تقاضای خروج 200 هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت نام را انجام داده و نام کاربری و رمز ورود به سامانه دریافت می‌کنند.

از این پس نگهداری خودرو در سوله و انبار‌ها و پارکینگ‌ها مشمول تطبیق با شرایط انبارداری خواهد بود به گونه‌ای که اگر فردی خودروی صفری را در انبار یا پارکینگ نگهداری نماید، چنانچه در سامانه انبارداری ثبت نام نکرده باشد، مشمول احتکار و عدم عرضه خواهد بود.

حضور تعدادی از بانک‌ها در بورس و اقدام آن‌ها به خرید سکه با حدود 500 هزار تومان بالاتر از بازار آزاد باعث چنین وضعیتی شده است.

با وجود کاهش قیمت در بازار خودرو و تعیین تکلیف نرخ کارخانه محصولات خودروسازی کشور، خرید و فروش همچنان در رکود به سر می‌برد به‌طوری‌که اگر تا دیروز بازار قفل بود، حالا دو قفله شده است.

تلگرام پس از 2 سال و نیم تلاش پروژه پلت‌فرم بلاک‌چین خود TON و ارز مجازی اش Gram را به‌دلیل حکم یک دادگاه آمریکایی کنار گذاشت، پروژه‌ای که به گفته این شرکت مانند ارز‌های مجازی، چون بیت‌کوین و اتریوم بر اصل تمرکززدایی استوار بود، اما از نظر سرعت و مقیاس‌پذیری بسیار از آن‌ها برتر بود. کنار کشیدن از پروژه بلاک‌چین را پاول دورف در یک پست اعلام کرد و در ابتدای آن از مهندسان شرکت برای تولید...

به‌طور کلی بازار مسکن این روز‌ها بیش از هر وقت دیگری با مضیقه عرضه روبه‌رو است و تمایل به فروش ملک با توجه به آینده نامعلومی که از متغیر‌های اقتصادی پیش روی مردم است، بسیار کاهش یافته است. در عین حال به نظر می‌رسد یافتن آپارتمان فروشی با متراژ بیش از 100 مترمربع در محله‌های مختلف به مراتب ساده‌تر از جست‌وجو درمیان تعداد معدودی املاک نقلی و میان‌متراژ است که برای فروش عرضه شده‌اند.

طی معاملات روز گذشته بورس تهران بیش از 16 میلیارد و 800 میلیون سهم به ارزشی بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان مورد مبادله قرار گرفت. با این کارنامه بازدهی شاخص کل از ابتدای سال جاری به 4/ 98 درصد محدود شد و پرونده هفتگی این بازار نیز با رشد 1/ 4 درصدی این نماگر بسته شد.

روند رشد سکه و دلار متوقف شد. دلار پس از 8 روز افزایشی پیاپی تن به کاهش داد. اما در کانال جدید باقی ماند. سکه نیز نتوانست روند رشد روزانه را دورقمی کند و قیمت سکه پس از 9 روز صعود، نزولی شد. اما سکه نیز بالای مرز حمایتی وضعیت خود را حفظ کرد. بازارساز نیز با استفاده از فرصت به وجود آمده قیمت رسمی اعلامی را به قیمت بازار نزدیک کرد تا شکاف این دو نرخ کمتر شود. سیاستی که برخی معتقدند می‌تواند...

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از فرمول جدید فروش فوری خودرو‌ها پس از ثبت نام در سایت خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا حدود 2000 واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند تا پیش از هفته دولت افتتاح و به مالکان تحویل داده شود.

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) سه هزار و 785 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص برای نخستین بار به رقم یک میلیون و 17 هزار واحد رسید.

همزمان با افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر، رئیس کل بانک مرکزی درباره ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داد.

روند رشد قیمت‌های پیشنهادی در بازار‌های مسکن و خودرو، مسئولان قضایی را بر آن داشت تا یک بار دیگر سایت‌ها را از درج قیمت در آگهی‌ها منع کنند.

سلیمانی با اشاره به ثبت نام 150هزار نفری در طرح فروش و تحویل 90 هزار خودرو به مشتریان سایپا در سه ماه گذشته افزود: به صفر رساندن تعهدات معوق به مشتریان، اولویت اصلی گروه خودروسازی سایپا در سال جاری است و علاوه بر آن قصد داریم براساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات سایپا را با ساز و کار جدید و پیش از عید سعید فطر اجرا کنیم.

در گروه خودروسازی سایپا هر دستگاه سایپا 111 به 67 میلیون تومان، سایپا 131 به 66 میلیون تومان، سایپا 151 (وانت پراید) 72 میلیون تومان، تیبا رینگ فولادی 74 میلیون تومان، تیبا 2 به 83 میلیون تومان، ساینا فول 83.5 میلیون تومان، کوییک دنده‌ای 92 میلیون تومان، کوییک دنده‌ای آر 93.5 میلیون تومان قیمت خوردند. همچنین در گروه ایران خودرو نیز هر دستگاه سمند ال ایکس 114 میلیون تومان، دنا (تیپ 1)...