دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان امور مالیاتی، گفت: سازمان امور مالیاتی مکلف است تنها از اجرت و سود طلا، مالیات اخذ کند و اصل طلا معاف است و برای اجرای دقیق این قانون نیاز به شفافیت و اطلاعات دقیق داریم.

مبلغ یارانه به 300 تا 400 هزارتومان در ماه رسید / سیستان و بلوچستان، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین کودکان مشمول طرح امنیت غذایی را دارند.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از موافقت با اختصاص 20 درصد از درآمد‌های نفتی به دولت، خبر داد.

سخنگوی دولت، گفت: تعرفه واردات خودرو‌های برقی، هیبریدی یا قیمت پایین، به صفر یا یک درصد کاهش می‌یابد.

به دنبال عملیاتی شدن بستر‌های پولی و بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه، فصل جدیدی از روابط بانکی دو کشور آغاز شد.

روزنامه همشهری پیش‌بینی کرد قیمت دلار تا پایان سال به 47 هزار تومان برسد.

توسعه روابط پولی و بانکی بین ایران و روسیه به تاکید روسای جمهور دو کشور صورت گرفته که ضرورتی اجتناب ناپذیر و مقدمه و زیرساخت توسعه تجارت فی‌مابین است.

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان اقتصاد‌های پیچیده‌تر را بر اساس آن مورد قضاوت قرار داد. آیا می‌توان هماهنگی آن را تکرار کرد، حتی زمانی که تصمیم گیری تقسیم شده و پراکنده است حتی زمانی که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ذهنیت مشترکی ندارند؟ پاسخ مثبت است. از طریق جادوی قیمت‌ها و دستمزد‌های انعطاف پذیر امکان پذیر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از به روز رسانی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد و گفت: ممکن است افراد بین دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وسع جابجا شوند، اما در دولت اراده‌ایی برای کاهش تعداد یارانه بگیران وجود ندارد.

به گزارش De.FI، در سال جاری میلادی هکر‌ها حدود 2 میلیارد دلار ارز دیجیتال را در ده‌ها حمله سایبری به سرقت برده‌اند. با وجود حجم بالای حمله‌های هکری، داده‌ها نشان می‌دهد که برای اولین‌بار از سال 2020 روند هک ارز‌های دیجیتال نزولی شده است.

وزیر اقتصاد، گفت: مالیات طلافروشان صحت ندارد و ما در این حوزه سیاست جدیدی نداریم.

در آستانه روز مادر از عیدی دولت به مادران ایرانی در قالب طرح یسنا رونمایی شد. در این طرح که اجرای آن از از امروز پنجم دی ماه آغاز شده، از مادران باردار و شیرده دارای فرزند زیر 2 سال حمایت شده و حساب این مادران برای خرید کالا شارژ شده است. طرح یسنا در گام اول در 8 استان آغاز شده و به زودی در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با روسیه و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که دیروز امضا شد، صبح امروز در صدر هیاتی فنی تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

باغستانی گفت: سهامداران سهام عدالتی که همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند می‌توانند با ثبت نام و یا بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

بانک مرکزی و مرکز آمار هر دو مراجع رسمی ارائه آمار اقتصادی در کشور هستند، اما ارقام اعلامی از سوی آن‌ها از رشد اقتصادی تفاوت زیادی با هم دارد. علت این تفاوت در چیست و این دوگانگی چه تاثیری بر اعتماد مخاطبان دارد؟

ابراهیم رئیسی که با شعار کاهش فقر و ریشه‌کن کردن فقر مطلق، رئیس دولت سیزدهم شد، عملکردی خلاف شعار‌ها داشته است. افزایش نرخ فقر به بالای 31 درصد و ماندگاری آن روی عدد 30 درصد از عدم اثرگذاری سیاست‌های حمایتی دولت حکایت دارد. تا پیش از دهه 90 افراد با شاغل شدن از ردیف مشمولین فقر خارج می‌شدند، اما از یک دهه پیش داشتن شغل و درآمد الزاماً باعث خروج افراد و خانوار‌ها از زیر خطر فقر نمی‌شود...