دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

بیش از 2میلیارد نفر در تقریبا 50کشور از جمله هند، اندونزی، مکزیک، آفریقای جنوبی، ایالات متحده و 27کشور پارلمان اروپا به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. درمجموع، شرکت‌کنندگان در این المپیاد انتخاباتی2024 حدود 60درصد از تولید اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهند.

معاون حقوقی حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان طی ابلاغیه به سازمان بنادر و دریانوردی خواستار توقیف اموال و محموله‌های مرتبط با پرونده چای دبش شد.

هنوز کمیته دستمزد تشکیل نشده و شروع به کار نکرده؛ نمایندگان هر سه گروه - دولت، کارگران و کارفرمایان - برای این کمیته معرفی شده‌اند، اما تا این لحظه هیچ‌گونه اعلام جلسه صورت نگرفته است.

یک مقام مسئول کارگری پیشنهاد کرد: در کنار فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، توزیع کالابرگ الکترونیک به جهت رفاه حال خانوار‌های کارگری به تعاونی‌های مصرف وگذار شود.

رئیس پیشین بانک مرکزی، گفت: برنامه هفتم، برنامه‌ای برای رشد ناترازی‌های بودجه ای، بانکی، انرژی و.... است.

سازمان امور مالیاتی، دریافت مالیات از مستاجران را تکذیب کرد.

مدیرکل دفتر حوزه غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران: جلوی تعاملات ارزی چند بانک خصوصی عراقی به علت برقراری تعاملات با کشور‌هایی که تحریم شده‌اند، گرفته شده و بانک مرکزی عراق هم ممنوعیت‌های ارزی برای مبادلات تجاری با ایران ایجاد کرده که که راهکار حل این مسأله رایزنی بخش خصوصی عراق با دولت عراق است.

گمرک شهید رجایی بندر عباس طی ابلاغیه‌ای دستور توقیف اموال مرتبطین با چای دبش را صادر کرد.

معاون وزیر اقتصاد: اطلاعات و دیتای تمام خیریه‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه را به دست آوردیم و به زودی محدودیت‌ها برای خیریه‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه مظنون اعمال می‌شود.

بازیگران در بازار‌های انرژی درحالی در آستانه سال جدید میلادی قرار گرفته‌اند که چند عامل کششی در بازار، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. در بخش عرضه، با خروج آنگولا و همچنین تمایل به خروج ونزوئلا و برخی دیگر از کشور‌های نفتی از اوپک، احتمال افزایش عرضه دور از ذهن نیست.

اگر کشور ما در حوزه فروش نفت و صادرات آن موفق عمل نکند، نمی‌تواند نرخ ارز را کنترل کند و اگر نرخ ارز را کنترل نکند، مجددا انتظارات تورمی اوج می‌گیرد. در ایران می‌گوییم نرخ ارز، لنگر انتظارات تورمی است. یعنی اگر دولت بتواند نرخ ارز را مدیرت و کنترل کند، می‌تواند انتظارات تورمی را نیز مدیریت و کنترل کند. نفت را همیشه می‌توان تولید کرد، اما مشکل جایی است که نتوانیم نفت را به فروش برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی، گفت: دولت، تورم بزرگی را پس از برداشتن ارز 4200 تومانی به جامعه تحمیل کرد با این ادعا که قرار است جلوی فساد را بگیرد در حالی که جلوی فساد گرفته نشد؛ یکی از مباحث و دلایل اصلی فساد تحریم است.

حق بیمه تکمیلی هر بازنشسته تامین اجتماعی 152هزار و 500 تومان تعیین شد.

سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به ایرلاین، الزام دریافت مالیات و عوارض فروش در زمان فروش بلیت خبر داد.